Política

La Generalitat obre un expedient a Siemens per l'avaria del metro

TMB no sap quan tornaran a funcionar amb normalitat les línies 9 i 10, les més noves i automatitzades de Barcelona

La direcció gene­ral de Trans­port Ter­res­tre (DGTT), a través de l'empresa pública IFER­CAT, ha obert aquest dijous un expe­di­ent infor­ma­tiu per acla­rir les cau­ses de l'ava­ria que afecta les línies 9 i 10 del metro. La Gene­ra­li­tat ha dema­nat a Sie­mens, empresa res­pon­sa­ble del sis­tema regu­lació automàtica dels trens, que aporti les dades del pro­blema informàtic que està impe­dint el bon fun­ci­o­na­ment de la L9 i la L10.

El govern recorda que, des del pri­mer moment en què es va detec­tar la incidència, s'ha reque­rit a Sie­mens que rea­litzi "l'esforç neces­sari" per tal de res­ta­blir al més aviat pos­si­ble la cir­cu­lació de les dues línies afec­ta­des per segon dia per aquests pro­ble­mes tècnics.

Per segon dia con­se­cu­tiu, les línies 9 i 10 del metro de Bar­ce­lona han tor­nat a patir una ava­ria i fun­ci­o­nen amb inter­rup­ci­ons en alguns trams. En el cas de la línia 9, que enllaça la Sagrera i Can Zam, els com­bois no cir­cu­len entre les esta­ci­ons d'Onze de Setem­bre i Fondo. I la línia 10, que uneix la Sagrera i Gorg, està inter­rom­puda entre Onze de Setem­bre i la Salut. En tots dos casos s'ha habi­li­tat un ser­vei d'auto­bu­sos per cobrir el tra­jecte entre els trams afec­tats. La DGTT i TMB no tenen cap pre­visió sobre quan es podrà repren­dre total­ment el ser­vei, i lamen­ten les molèsties que aquesta incidència està pro­duint als afec­tats.

D'altra banda, la DGTT i TMB volen dei­xar clar que, des del mes de gener, les línies automàtiques de metro de Bar­ce­lona han patit atu­ra­des en algun tram un total de 1.472 minuts, dels més de 210.420 minuts que acu­mu­len en fun­ci­o­na­ment. Això repre­senta que les línies L9 i L10 han estat en fun­ci­o­na­ment el 99,3% del total del seu temps d'ope­ra­ti­vi­tat, i des de la posada en marxa del tram entre Sagrera i Bon Pas­tor s'han reduït les incidències subs­tan­ci­al­ment. Aques­tes dades són simi­lars a la de la resta de línies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.