Política

Revés contra la publicitat de l'Ajuntament

Barcelona

L'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona can­viarà una cam­pa­nya publi­citària perquè vul­ne­rava la llei que regula la publi­ci­tat ins­ti­tu­ci­o­nal. La cam­pa­nya Fent Bar­ce­lona que va ini­ciar-se el 18 de març serà subs­tituïda per una de simi­lar, però que només publi­ci­tarà l'existència d'una expo­sició on el con­sis­tori explica el pla d'actu­ació muni­ci­pal 2007-2011.

Fins ara, la cam­pa­nya publi­ci­tava el pro­grama de govern muni­ci­pal per al man­dat i el nom­bre d'equi­pa­ments, pisos, bibli­o­te­ques o ser­veis de tota mena que es faran els pròxims dos anys.

La modi­fi­cació de la cam­pa­nya par­teix d'una denúncia dels grups muni­ci­pals de CiU i el PP al Con­sell de l'Audi­o­vi­sual de Cata­lu­nya (CAC). L'enti­tat que vet­lla pel con­tin­gut de les emis­si­ons a les tele­vi­si­ons i ràdios cata­la­nes va ins­tar ahir l'Ajun­ta­ment a reti­rar la cam­pa­nya perquè "des­taca la gestió o els objec­tius asso­lits pel govern de l'Ajun­ta­ment", segons el seu comu­ni­cat.

Les admi­nis­tra­ci­ons només poden infor­mar o comu­ni­car als ciu­ta­dans aspec­tes rela­ci­o­nats amb els ser­veis que ofe­rei­xen, però sense van­tar-se'n de la gestió, com feia la cam­pa­nya Fent Bar­ce­lona.

L'Ajun­ta­ment no reti­rarà la cam­pa­nya, sinó que la modi­fi­carà per pro­moure l'expo­sició que explica el pla de govern del man­dat. El con­sis­tori no va infor­mar ahir del cost de la cam­pa­nya inse­rida als mit­jans de comu­ni­cació. Només el dis­seny superava el quart de milió d'euros.

Res­pon­sa­bi­li­tats i crisi
El pre­si­dent del grup muni­ci­pal de CiU a l'Ajun­ta­ment, Xavier Trias, res­pon­sa­bi­litza direc­ta­ment l'alcalde Jordi Hereu de la "vul­ne­ració fla­grant de la llei. Si l'alcalde vol fer cam­pa­nyes d'auto­bombo, que les pagui el seu par­tit", va quei­xar-se Trias.

El pre­si­dent del grup del PP, Alberto Fernández Díaz, con­si­dera que el revés del CAC a la cam­pa­nya posa de mani­fest el caràcter "sec­tari d'Hereu". Fernández lamenta "l'auto­bombo del govern muni­ci­pal amb fons públics". Tant CiU com el PP cri­ti­quen que l'epi­sodi es pro­du­eixi en temps de crisi.

El cost de les cam­pa­nyes de publi­ci­tat muni­ci­pals i la seva sem­blança amb les del PSC sem­pre han gene­rat polèmica política a l'Ajun­ta­ment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.