Successos

Un conductor fuig després de destrossar la tanca del pont de Tortosa i tres cotxes

La mateixa nit, un altre individu xoca contra una rotonda de l'eix de l'Ebre i també abandona el vehicle

L'acci­dent de la mati­nada de diven­dres a Tor­tosa és el segon acci­dent d'aques­tes carac­terísti­ques que té lloc en menys d'un any en aquest punt del pont de l'Estat. La poli­cia local inten­tava loca­lit­zar el con­duc­tor que cap a dos quarts de qua­tre de la nit va per­dre el con­trol del seu vehi­cle i va topar con­tra la barana de la rampa d'accés del pont vell, quan sor­tia del cen­tre de Tor­tosa en direcció al barri de Fer­re­ries. Com en l'acci­dent del 15 de febrer de l'any pas­sat, el con­duc­tor no va fer bé el gir de la pujada i va tren­car uns sis metres de barana, i el cotxe va caure des d'una altura d'1,80 metres fins al car­rer Pin­tor Gimeno, on hi havia esta­ci­o­nats altres vehi­cles que també van patir des­per­fec­tes con­si­de­ra­bles. En aquest sen­tit, la pri­mera diferència entre un acci­dent i l'altre és que, en el de fa un any, una barra cilíndrica que pro­te­gia els via­nants va atu­rar l'impacte. En canvi, aque­lla barra no s'havia repo­sat, i el cotxe acci­den­tat la mati­nada de diven­dres va impac­tar direc­ta­ment con­tra la barana, la va arren­car de soca-rel i es va pre­ci­pi­tar damunt de tres vehi­cles que hi havia esta­ci­o­nats al car­rer de sota. El vehi­cle acci­den­tat era un Peu­geot 308, però també a diferència de fa un any el con­duc­tor no es va que­dar al lloc del sinis­tre sinó que va fugir.

Cap a finals del 2006, l'Ajun­ta­ment de Tor­tosa i la direcció gene­ral de Car­re­te­res van deci­dir eli­mi­nar les bar­re­res de segu­re­tat amb motiu de la millora del pavi­ment que va fer-se a l'eix viari for­mat per l'avin­guda de la Gene­ra­li­tat, el pont de l'Estat i l'avin­guda Colom. En un pri­mer moment, els ope­ra­ris de Car­re­te­res van eli­mi­nar totes les bar­re­res que hi havia a la rampa d'accés des de la zona cen­tre, excepte en el tram que hi ha al revolt de la pujada. El pas següent va ser la subs­ti­tució de l'antiga bar­rera de segu­re­tat per una altra de forma cilíndrica, que també pro­te­gia única­ment la part de la vorera que coin­ci­dia amb el revolt de pujada al pont. Però en l'acci­dent del febrer del 2008, el cotxe va doble­gar par­ci­al­ment la barra cilíndrica, que l'Ajun­ta­ment va reti­rar del tot.

D'altra banda, en l'acci­dent a l'eix de l'Ebre, un turisme tot ter­reny va encas­tar-se a la rotonda de la C-12 que hi ha a la cruïlla amb el car­rer Amposta, a Fer­re­ries, i va mal­me­tre qua­tre senyals de trànsit i els par­ter­res. Igual que en l'acci­dent al pont de l'Estat, el con­duc­tor va deci­dir fugir i aban­do­nar el seu vehi­cle al lloc dels fets.

Els veïns reclamen una protecció

GUSTAU MORENO
Fonts de l'associació de veïns Centre-Nucli Històric van explicar ahir al matí que havien contactat amb la regidora de barri, Matilde Villarroya, per reclamar la instal·lació d'algun sistema que evite els excessos de velocitat i els accidents. La indefensió dels vianants en aquesta part del pont, sobretot durant el dia, preocupa l'entitat veïnal, que recorda que fa un any un altre conductor va trencar la mateixa barana. De fet, l'Ajuntament va tardar més de dos mesos a reparar-la, ja que el fragment de la barana de ferro que s'havia trencat era l'original, ja que en realitat pertanyia al pont de l'Estat anterior a la Guerra Civil. Per tant, calia encarregar-la expressament. Fa menys d'un any, un altre vehicle va perdre el control en direcció inversa, i va encastar-se en una de les columnes de la plaça de la Constitució.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.