Successos

successos

tarragona

El conductor implicat en el xoc mortal a l'N-340 anava begut

Els Mossos van efectuar la prova d'alcoholèmia a l'home, que va quintuplicar la taxa permesa

Foment millora la senyalització horitzontal al tram on han perdut la vida set persones des del gener

Es des­plo­men els argu­ments que situ­a­ven la supo­sada manca de segu­re­tat viària a la car­re­tera N-340, a la fron­tera entre els ter­mes de Tar­ra­gona i Alta­fu­lla, com l'ori­gen prin­ci­pal dels tres acci­dents mor­tals que s'han regis­trat en aquest tram en els dar­rers qua­tre mesos, i a con­seqüència dels quals ja han per­dut la vida set per­so­nes. Segons van con­fir­mar ahir els Mos­sos d'Esqua­dra, el con­duc­tor del vehi­cle que diu­menge pas­sat va envair el car­ril con­trari i va col·lidir con­tra un camió en el punt qui­lomètric 1.171, en sen­tit Bar­ce­lona, va quin­tu­pli­car la taxa d'alco­hol per­mesa –en la prova que els efec­tius li van rea­lit­zar va mar­car 1,14 mil·ligrams per litre d'aire expi­rat, quan el màxim és de 0,25–.

Aquest ele­vat índex és cons­ti­tu­tiu de delicte i, de fet, la poli­cia de la Gene­ra­li­tat ja ha obert diligències penals con­tra l'auto­mo­bi­lista, de 41 anys. L'home podria ser detin­gut quan obtin­gui l'alta mèdica, ja que a causa del xoc va haver de ser eva­cuat a l'hos­pi­tal de Santa Tecla, on ahir con­ti­nu­ava ingres­sat en estat greu. Com a con­seqüència de la fatídica topada, també va morir una jove de 27 anys, i veïna de Tar­ra­gona, que anava en un dels seients de la part poste­rior; men­tre que dos ocu­pants més del turisme –un home de 70 anys i una dona de 60– van resul­tar ferits i van ser tras­lla­dats a l'hos­pi­tal Joan XXIII.

També el 13 de març dues veïnes de Tor­re­dem­barra i els seus dos fills van morir després que l'automòbil en què viat­ja­ven se situés al car­ril con­trari, al quilòmetre 1.172, en sen­tit sud. En aquest cas, la con­duc­tora no dis­po­sava de car­net. Lla­vors, però, tot i que els motius de l'acci­dent també van ser ali­ens a l'estat de la via, repre­sen­tants dels con­sis­to­ris de Tar­ra­gona, Alta­fu­lla, la Riera de Gaià i Tor­re­dem­barra van posar de relleu que la con­duc­tora s'hau­ria pogut con­fon­dre per la senya­lit­zació ver­ti­cal exis­tent i van recla­mar que es pin­tes­sin al terra flet­xes que indi­ques­sin més bé que els dos car­rils en aquest tra­jecte no són de sen­tit únic. La sol·lici­tud ha tin­gut els seus efec­tes, ja que diver­sos mem­bres de la uni­tat de car­re­te­res del Minis­teri de Foment a Tar­ra­gona van dur a terme ahir tre­balls de millora de la senya­lit­zació horit­zon­tal en l'enllaç de l'auto­via A-7 amb l'N-340, a l'altura de la Móra.

Mal­grat que els infor­mes tècnics vali­den les indi­ca­ci­ons del tram, la mesura reforça visu­al­ment la sepa­ració entre els dos sen­tits de cir­cu­lació i deixa més clara l'ori­en­tació de cada car­ril. Per això, el recor­re­gut entre els quilòmetres 1.171,5 i 1.172,3 s'ha deli­mi­tat amb una doble línia blanca que consta d'un illot cen­tral en el qual hi ha fran­ges obliqües pin­ta­des a l'inte­rior.

LA XIFRA

7
víctimes
hi ha hagut a l'N-340, a Tarragona, en quatre mesos. En el primer sinistre, al gener, van morir dos nois.

LA FRASE

Reclamaré al govern que es desdobli l'N-340 entre la Móra i Altafulla per evitar accidents
Josep Maldonado
senador del grup parlamentari de convergència i unió (CIU)


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.