Successos

la CRÒNICA

Fitxes mogudes

Les infran­que­ja­bles “ore­lles tapa­des” amb què els veïns de Bàscara denun­ci­a­ven ahir que han topat al llarg dels anys en el seu clam per millo­rar la segu­re­tat a l'N-II “s'estan començant a des­ta­par”. Cons­ci­ents que el seu males­tar s'està visu­a­lit­zant més que mai, una part dels mani­fes­tants volien apro­fi­tar aquest cap de set­mana per fer car­tells i pan­car­tes que exhi­bi­ran en les pro­tes­tes diàries que ja hi ha pro­gra­ma­des la set­mana vinent. “Prou morts”, “Qui serà el pròxim?”, “Per una naci­o­nal i un poble dig­nes” o “Ja n'hi ha prou” eren alguns dels lemes que els van sor­gir de manera espontània, a peu de calçada. Con­sig­nes sense doble sen­tit, que per­se­guei­xen que “es mogui fitxa” i “s'acabi d'una vegada” el dego­teig de morts a la car­re­tera. Dins d'aquesta rei­vin­di­cació històrica, han vis­cut un gener molt difícil. Dijous, Pilar Quer, una veïna del muni­cipi que anava al volant d'un cotxe, va per­dre la vida en una topada amb dos cami­ons a l'N-II, a Vila­ma­lla. Una tràgica notícia que arri­bava tan sols nou dies després que la con­duc­tora d'una fur­go­neta, Maria Carme Rodríguez, de 67 anys i de Vila­ma­lla, morís en col·lidir amb un tràiler a Vila­de­muls.

Una columna de fum que es divi­sava a tres quarts de vuit del matí ja feia intuir ahir que l'acció ciu­ta­dana que va sor­gir dijous arran de la mort de Quer havia estat el pri­mer pas d'un seguit de mobi­lit­za­ci­ons que de moment no tenen atu­ra­dor. Entre els con­cen­trats, hi havia Fran­cesc Bar­trina, que evi­den­ci­ava que un dels prin­ci­pals pro­ble­mes és que en oca­si­ons pas­sen pel poble fins a “una desena de cami­ons” seguits. Al terme hi ha un únic senyal que indica que el límit màxim de velo­ci­tat és de 40 km/h, però en oca­si­ons “van a 70, 80 i 90”. Prop de Bar­trina, una pro­fes­sora jubi­lada feia posar la pell de gallina en recor­dar que, en els últims set anys, tres cone­guts seus, de cases del vol­tant, han per­dut la vida en sinis­tres a l'N-II. Per ini­ci­a­tiva pròpia, abans de les últi­mes elec­ci­ons al Par­la­ment, la dona va escriure una carta diri­gida a Artur Mas en què deta­llava la tràgica situ­ació. A ella i a tots els veïns, no van dub­tar en donar-los suport i a sumar-se a les seves rei­vin­di­ca­ci­ons l'alcalde de Roses, Car­les Pàramo, i el de Gar­rigàs, Josep Maso­li­ver. En parau­les del bat­lle de Bàscara, Lluís Llo­ret, han sigut anys “d'acci­ons i d'anar a Foment a Madrid”. Una lluita con­junta que ahir va aca­bar amb un fort aplau­di­ment quan el con­ver­gent va comu­ni­car el com­promís de Foment de treure els cami­ons del traçat de l'N-II a la demar­cació. Un anunci, si més no, espe­rançador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.