Successos

Descarten que la furgoneta accidentada fes transport il·legal de passatgers

El conductor duia els papers en regla des de Romania i no necessitava cap documentació especial

Quatre de les víctimes ja han estat identificades

Segons la inves­ti­gació poli­cial, la fur­go­neta acci­den­tada diu­menge a la nit a Figue­res no es dedi­cava al trans­port il·legal de pas­sat­gers. Així ho van comu­ni­car ahir els Mos­sos d'Esqua­dra, que van expli­car que la fur­go­neta Volkswa­gen amb matrícula de Roma­nia CS07­MEN en què viat­ja­ven les vícti­mes venia de Madrid. El con­duc­tor va parar a la zona de Fraga a reco­llir pas­sat­gers, i va seguir en direcció a França i Roma­nia, on tenia el seu destí final. Però una fatal topada amb un camió al tram de l'N-II del cin­turó de ronda de Figue­res va posar fi a la vida de cinc dels vuit ocu­pants –tres homes i dues dones–. Ahir ja es van poder iden­ti­fi­car qua­tre de les vícti­mes: Elena Boata, de 51 anys; Ciur Petru Augus­tin (38) i el matri­moni Ion Adam (39) i Erz­se­bet Adam (38). Tots ells van ser reco­ne­guts per carac­terísti­ques antro­pològiques a través de tatu­at­ges, cica­trius o objec­tes per­so­nals que duien després de fer-los l'autòpsia al tana­tori de Figue­res l'equip de l'Ins­ti­tut de Medi­cina Legal. Al ves­pre, però, encara fal­tava que un fami­liar iden­ti­fiqués l'home que conduïa la fur­go­neta.

La poli­cia ha com­pro­vat que el con­duc­tor tenia tots els papers en regla que exi­geix la Unió Euro­pea. Com que era un vehi­cle de trans­port de pas­sat­gers reduït i lleu­ger, no neces­sita cap auto­rit­zació espe­cial a l'Estat espa­nyol, ja que amb la docu­men­tació roma­nesa n'hi ha prou. L'ates­tat poli­cial, que con­ti­nua obert, deter­mina que les cinc vícti­mes mor­tals viat­ja­ven a la part esquerra de la fur­go­neta (el con­duc­tor, dos pas­sat­gers de la zona cen­tre i dos més de la part del dar­rere).

Per escla­rir les cir­cumstàncies del sinis­tre, els Mos­sos d'Esqua­dra de la uni­tat de trànsit van dur a terme ahir la recons­trucció de l'acci­dent. Els agents van tallar l'N-II en els dos sen­tits de la marxa a l'altura del tram on es va ori­gi­nar el xoc. Les tas­ques van començar a dos quarts de dotze del mig­dia i es van allar­gar una hora i mitja. Cada quinze minuts es va donar pas als cot­xes, que es van des­viar pel nucli urbà de Figue­res.

Tornen a demanar el desdoblament

El president del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, Xavier Sanllehí, va tornar a reclamar ahir el desdoblament de l'N-II. Sanllehí va recordar que la comarca, a través del Consell Comarcal, ha reclamat en diverses ocasions aquesta infraestructura, amb diverses mocions, l'última no fa gaire. Després de les declaracions de l'alcalde de Figueres, que va qualificar el tram del cinturó de ronda de“corredor de la mort”, Sanllehí va coincidir en l'expressió i va concretar que “és un tram molt dolent i per això ens convé el desdoblament”, va dir. “En un país com el que estem, no pot ser que estigui així sent una artèria principal i l'entrada d'Europa, quan s'han fet autovies en llocs de l'Estat espanyol que les usen quatre cotxes.” Sanllehí va insistir que fa anys que s'està demanant una solució.

m.v.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.