Administracions

política

Obren un portal per seguir l’evolució de l’administració digital a Catalunya

Oferirà dades i indicadors sobre les tramitacions en línia que ofereix la Generalitat, i fins i tot sobre la ciberseguretat

El govern vol arribar al 100% de gestions telemàtiques, però abans vol millorar les més utilitzades

La Generalitat posa en marxa avui l’Observatori de l’Administració Digital, un portal web que exposa amb dades i indicadors el desplegament de la transformació digital de l’administració catalana i que permetrà fer el seguiment de la seva evolució. El portal es divideix d’entrada en tres grans àmbits (agilització de serveis públics, ús de les dades i ciberseguretat) i pretén “explicar l’impacte positiu” que té sobre la ciutadania el procés de digitalització de molts tràmits, ja accelerat especialment des del 2020, segons explica Albert Tort, secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital. El portal explicarà a quins serveis i tràmits de la Generalitat es pot accedir en línia, i ressalta per exemple els tres milions de tramitacions que ja s’estan fent online, els 114 tipus de dades o documents que ja es poden reutilitzar entre departaments o fins i tot administracions -d’aquesta manera es calcula que s’ha estalviat a la ciutadania haver d’aportar fins a 76 milions de dades i documents només en els últims dotze mesos- o els més de 415 milions de ciberatacs que es van rebre només durant el primer semestre del 2024, el 99,99% dels quals, això sí, van ser aturats per l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya.

El portal també explica com el 93% dels tràmits ja es poden fer en línia. En aquest sentit, Tort apunta que l’objectiu és arribar al 100%, però que en paral·lel també es planteja una millora qualitativa de la tramitació. “No hi ha una data per assolir el 100%, ens focalitzarem en millorar els tràmits que tenen més impacte i són més utilitzats”, ha explicat. La idea és que el portal vagi creixent amb la incorporació de noves dades i indicadors, per exemple a partir d’una enquesta sobre la satisfacció de la ciutadania en les tramitacions que es farà el primer trimestre del 2025. “Els indicadors seran dinàmics”, assegura Tort, que insisteix en la importància de fer-los visibles per “fer partícipa” la ciutadania sobre la importància d’aquest procés. El nou web, que està finançant amb Fons Next Generation, es planteja com una primera baula en el marc de l’estratègia de reforma de l’administració i de millora dels serveis públics que ha posat en marxa el govern.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia