La Plataforma del TAV de Girona diu que el projecte no té prou dades per garantir la seguretat dels edificis

Demanen a Pluma que els porti l'informe sobre les indemnitzacions pel túnel

L'advocat Martí Serrat va obrir l'acte explicant el perquè del recurs, i afegint-hi que, si ara Foment no respon, passaran al contenciós administratiu. Segons Serrat, l'objectiu és que Adif expliqui per què a Girona es passa per sota d'edificis i a Barcelona aquesta alternativa s'ha descartat.

Els enginyers Santiago Cardenal i Lluís Batlle van coincidir en les crítiques al projecte d'Adif per al túnel urbà de Girona, que al seu parer és molt fluix i en el qual falten càlculs i dades sobre les característiques del sòl gironí i també dels habitatges. Cardenal va demanar més informació als tècnics d'Adif per saber com es resoldrien problemes com els buits que la tuneladora generi sota els fonaments dels edificis, i més rigor en els càlculs. Per la seva banda, Batlle va insistir sobretot en el fet que les servituds del túnel afectaran les futures modificacions que es vulguin fer als edificis afectats, i que, tant això com la invasió de subsòl privat, hauria de repercutir en indemnitzacions que en aquest projecte no s'han previst. En aquest sentit, la plataforma ha demanat a l'Ajuntament que s'aclareixi tant aquest punt com el dipòsit previ a què obliga la llei d'expropiació forçosa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.