infraestructures
L’Estat aprova el projecte per reduir el soroll a l’AP-7 a Sant Julià i Maçanet i a l’A-26 a Argelaguer
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha informat avui que ha aprovat definitivament el projecte constructiu per reduir el soroll de l’AP-7 al seu pas per Sant Julià de Ramis i per Maçanet de la Selva i a l’A-26 a Argelaguer. Els treballs tindran un pressupost de licitació de 17,14 milions d’euros i l’aprovació es publicarà properament al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).
L’actuació abastarà en total uns 2,3 quilòmetres en diferents trams en què s’instal·laran pantalles acústiques. En concret, a l’AP-7 s’actuarà als dos marges entre els quilòmetres 55,5 i 55,7 a Sant Julià; i al marge esquerra, entre els quilòmetres 88,7 i 90,1 de Maçanet de la Selva. Pel que fa a l’A-26, s’actuarà al marge esquerra entre els quilòmetres 70,3 i 71 a Argelaguer.
El ministeri precisa que les pantalles acústiques que es col·locaran seran metàl·liques i estaran formades, fins arribar a l’alçada necessària, per panells de 0,50 metres d’alçada d’acer galvanitzat o alumini multiperforats en la cara orientada cap al focus del soroll, amb una espessor de 103 mil·límetres i farcits de material compost per llana de roca amb vel mineral fonoabsorbent.
Des del govern espanyol es subratlla que l’objectiu del projecte és implementar les mesures correctores necessàries per al compliment dels objectius de qualitat acústica (OCAs) establerts a la normativa vigent. El compliment d’aquests objectius a la Xarxa de Carreteres de l’Estat es revisa periòdicament mitjançant l’elaboració dels corresponents Mapes Estratègics del Soroll (MER). A més, s’assegura, s’han dimensionat les mesures per complir amb els OCAs tant en l’escenari actual com en el futur, amb un previsible creixement del tràfic en els trams en estudi.