Infraestructures i serveis

infraestructures

El Port de Barcelona estrena un sistema per subministrar energia renovable als ferris

Els vaixells que es connectin al sistema de subministrament d’energia verda deixaran d’emetre de mitjana 6,14 tones de CO2 per escala, la qual cosa significa eliminar 2.090 tones de CO2 anuals

El Port de Barcelona ha estrenat aquest dilluns un sistema d’Onshore Power Supply (OPS) que subministra energia renovable als ferris que connecten Barcelona amb les Illes Balears perquè puguin apagar el motor i reduir les emissions quan es troben atracats al moll.

El sistema OPS permet que els vaixells puguin apagar els motors auxiliars que utilitzen per disposar de subministrament energètic quan estan al port i, per tant, que deixin de cremar combustible i generar emissions.

Es tracta de la primera connexió elèctrica per ferris que el Port de Barcelona ha inaugurat aquest dilluns a la terminal Grimaldi, al moll de Sant Bertran, i que permetrà “reduir dràsticament les emissions i el soroll que generin els ferris mentre estan atracats al port”.

Així ho ha explicat en la inauguració del nou sistema OPS el president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, que ha detallat que el 47% de les emissions de gasos d’efecte hivernacle del port els provoquen els vaixells quan estan amarrats al moll.

“El sistema OPS de Grimaldi Terminal Barcelona ens permet continuar avançant amb el pla ‘Nexígen’ per millorar la qualitat de l’aire del nostre entorn i fer més sostenible l’activitat portuària”, ha dit Carbonell.

El buc Ciutat de Palma de la companyia Transmed ha estat el primer ferri que s’ha connectat al sistema OPS, que en els dos anys de prova pilot preveu donar energia a 680 escales amb connexió al Port de Barcelona amb un estalvi d’unes 4.175 tones de diòxid de carboni (CO2), que equivalen a uns 625.347 turismes circulant uns 30 quilòmetres al dia per la ciutat.

“Els vaixells que es connectin al sistema de subministrament d’energia verda deixaran d’emetre de mitjana 6,14 tones de CO2 per escala, la qual cosa significa eliminar 2.090 tones de CO2 anuals”, explica el Port de Barcelona en un comunicat.

L’entrada en funcionament del sistema OPS per ferris completa la primera fase del pla ‘Nexígen’ d’electrificació de molls, que compta amb més de 200 milions d’euros d’inversió.

L’objectiu del pla de desenvolupament sostenible del Port de Barcelona preveu desplegar la xarxa de mitja tensió i de sistemes d’OPS a la resta de molls dels terminals de ferris, creuers i contenidors el 2030.

En aquest sentit, la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha assegurat que amb aquesta iniciativa Barcelona “fa un pas més per consolidar el port, no només com un referent en sostenibilitat, sinó també com un hub de producció i distribució d’energia verda”.

“Es tracta d’un sector on la descarbonització no és fàcil, per això és important posar en valor l’estratègia, l’esforç i la implicació del Port de Barcelona amb el desenvolupament del Pla de Transició Energètica que està duent a terme, amb la finalitat de convertir-se en un port neutre en carboni l’any 2050”, ha conclòs Paneque.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia