Infraestructures i serveis

manresa

Insisteixen en introduir el desdoblament 2+2 a l’estudi informatiu de la C-55

La Plataforma pel Desdoblament de la C-55 insisteix en la necessitat que el Govern inclogui el 2+2 a l’estudi informatiu. “No cessarem en les nostres peticions”, ha dit Sílvia Gratacós, presidenta de la Cambra de Comerç de Manresa i membre de la Plataforma. El grup considera el desdoblament una qüestió “de justícia” i defensa que està “justificat”. Confien que l’estudi estigui llest abans de l’estiu, tal com els va anunciar la conselleria.

La insistència prové de la presentació, per part de Territori, del pla estratègic de carreteres per als pròxims anys i fins al 2030, que contempla la transformació d’una setantena llarga de carreteres al sistema 2+1 per evitar els xocs frontals, però que “no diu res” de la C-55 i l’objectiu de desdoblar-la. Un anunci que la Plataforma ha rebut amb sorpresa perquè arriba després que fa unes setmanes, les entitats es reunissin amb la consellera Sílvia Paneque i el Govern es comprometés a incloure el 2+2 a l’estudi informatiu del tram entre Manresa i la C-58, a Castellbell. “És una carretera amb moltes necessitats, però on hi ha una necessitat imperiosa és el tram entre Manresa i Castellbell, que són només 12 quilòmetres”, ha explicat Esteve Pintó, president de Pimec, una de les entitats que integren la Plataforma.

Per les entitats, la reunió amb Paneque va ser un pas endavant, ja que el Departament s’avenia no només a estudiar la viabilitat del 2+1, sinó també la del 2+2. Ara, però, amb la presentació del pla estratègic temen que els estudis puguin anar encaminats a “argumentar” millor el 2+1 i no pas el 2+2. La Plataforma considera imprescindible que la planificació de les carreteres “s’encamini a mirar cap al futur i no al present” en una via on passen més de 35.000 vehicles al dia. “La comarca necessita infraestructures del segle XXII”, ha afirmat Francesc Archs, president de la Xarxa 7 inclosa dins de la Plataforma. Pintó ha alertat també dels problemes que comporta a les empreses de la comarca el fet que la infraestructura sigui deficient.

La Plataforma espera que els estudis informatius i d’impacte ambiental puguin estar fets abans de l’estiu, tal com els va anunciar la conselleria, per tal que el projecte constructiu estigui enllestit el juny de l’any que ve. Les entitats demanen que el compromís per desdoblar la via s’aprovi “amb rang de llei” i que aquesta tingui la reserva pressupostària corresponent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia