Infraestructures

Obre el tram de Vandellòs dos anys després d'acabar-se

Els 7,6 quilòmetres entre la nuclear i l'Hospitalet estaven fets des del juliol del 2009

Problemes als talussos han obligat a fer una obra extra d'estabilització

El Minis­teri de Foment posarà en ser­vei defi­ni­ti­va­ment la set­mana entrant, si no hi ha més retards d'última hora, els 7,6 quilòmetres pen­dents de l'auto­via A-7 entre la cen­tral nuclear de Van­dellòs i la rotonda d'accés a la C-44 i l'auto­pista AP-7, a l'altura de l'Hos­pi­ta­let de l'Infant.

El tram, que s'havia començat a cons­truir el març del 2006, gai­rebé fa sis anys, de fet ja estava llest des del juliol del 2009 –quan es van posar en ser­vei també els nou quilòmetres de l'Hos­pi­ta­let a Miami–, si bé des de lla­vors estava obert al trànsit només en sen­tit nord, i bona part amb un sol car­ril (dos des del cap de set­mana pas­sat). L'obra cul­mi­nava dies després amb l'estrena del segon cin­turó de Tar­ra­gona, que per­met com­ple­tar 47 quilòmetres seguits d'A-7 fins a Alta­fu­lla.

En aquell moment, el pro­jecte a Van­dellòs va que­dar a mit­ges a causa dels des­pre­ni­ments de terra que es produïen als talus­sos oberts al coll de Bala­guer, que es van des­con­tro­lar durant les obres, i es va con­cloure que era impos­si­ble solu­ci­o­nar-ho sense un des­vi­a­ment pres­su­pos­tari impor­tant res­pecte al cost d'adju­di­cació ini­cial, de 32,8 mili­ons.

El minis­teri, així, va redac­tar un pro­jecte nou i, el maig del 2010, va obrir un altre con­curs que no va adju­di­car fins a un any després, el maig pas­sat, per un import de 4,8 mili­ons més, amb què en els últims mesos s'ha sua­vit­zat el pen­dent dels talus­sos, s'ha cons­truït un mur de con­tenció i s'han fet obres de dre­natge per evi­tar fil­tra­ci­ons d'aigua de pluja.

Dos anys i mig després d'aca­bar el tram d'auto­via, Foment n'anun­ci­ava per a dijous pas­sat l'ober­tura defi­ni­tiva, si bé la vigília se'n des­deia perquè el vent, de fet usual a la zona, havia impe­dit els últims tre­balls de con­glo­me­rat. “Ens havien promès que per Nadal esta­ria, i és una mica lamen­ta­ble ara l'excusa del vent, però espe­ra­rem, ja no ve d'aquí”, rebla l'alcalde, Alfons Gar­cia. Pot­ser demà mateix, con­fia, haurà pas­sat tot.

LA XIFRA

37,6
milions
haurà costat en total el tram de 7,6 quilòmetres entre la central de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant.

LA DATA

16.07.09
Havia obert
l'autovia entre Miami i l'Hospitalet de l'Infant, però havia quedat pendent el tram fins a la nuclear.

Contents per la fi de les molèsties

L'obertura d'aquest últim tram fa respirar l'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, que havia pressionat perquè l'obra es completés al més aviat possible. “Té una afectació important”, lamentava l'alcalde, Alfons Garcia, que denuncia el trànsit de camions que en lloc d'agafar l'N-340 sovint entra al nucli costaner per la mala senyalització, les cues diàries coincidint amb els torns de la nuclear i les retencions dels caps de setmana i sobretot de l'estiu. La rotonda on ara s'acabava l'autovia, a més, mal asfaltada, amb poca visibilitat i que obligava a reduir bruscament la velocitat, havia provocat més d'un ensurt, ja que a més els GPS ja indicaven tota l'autovia oberta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.