serveis
Amplien les parades a demanda del NitBus a l’àmbit de fora rondes
El servei arribarà a l’abril a disset municipis metropolitans
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ampliarà les parades intermèdies a demanda del NitBus a tot l’àmbit exterior de la Ronda Litoral i la Ronda de Dalt. L’ens preveu aprovar pròximament que un total de setze línies de disset municipis metropolitans s’afegeixin a aquest servei, el qual busca garantir la seguretat dels passatgers gràcies a la possibilitat de baixar del bus el més a prop de casa possible. “Amb aquest nou pas generalitzem el servei i promovem una mobilitat i una xarxa de bus metropolità de qualitat, segura, equitativa i inclusiva”, destaca en un comunicat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Carlos Cordón. La previsió és que l’ampliació de les parades a demanda entri en vigor a l’abril.
Segons una enquesta de l’AMB per avaluar la percepció de seguretat dels usuaris del Nitbus, el 13 % de les persones enquestades se senten insegures durant els desplaçaments nocturns. En el cas de les dones i els menors de 21 anys, aquest percentatge s’incrementa fins al 17 % i el 24 %, respectivament. En el 25 % dels casos, aquesta percepció es produeix en baixar de l’autobús i durant el trajecte posterior. Per minvar aquesta inseguretat, l’AMB va posar en marxa el servei de parades a demanda, amb el qual els usuaris poden sol·licitar que el bus s’aturi el més a prop possible de casa seva sempre que no impliqui un desviament de la ruta oficial.
L’ampliació del servei de parades intermèdies a demanda s’aplicarà a les línies N1, N2, N3, N6, N8, N9, N11, N12, N13, N14, N15, N16, N17, N18, N19 i N20. Es tracta de línies que passen per Badalona, Barcelona, Montgat, Montcada i Reixac, Tiana, Viladecans, Gavà, Castelldefels, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Esplugues de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs, Sant Feliu de Llobregat, Cornellà de Llobregat, el Prat de Llobregat i Sant Boi de Llobregat.
L’AMB precisa que segueix oberta a analitzar les necessitats d’estendre el servei de parades a demanda a altres àmbits on encara no estigui present.