Serveis

la crònica

Universitaris i algun despistat

A les vuit menys un minut, quan arrenca de Figue­res el segon tren de Roda­lies –el que estre­narà el recor­re­gut com­plet, ja que el pri­mer s'ha espat­llat–, el vagó de davant és aca­pa­rat per la comi­tiva d'auto­ri­tats i premsa, el segon està buit del tot i al ter­cer hi ha una vin­tena de pas­sat­gers, gai­rebé tots estu­di­ants de la UdG. Des­ta­quen que l'horari del nou tren els va molt bé (arriba a Girona a les 8.38 h). En Marc, que estu­dia econòmiques i va amb tres com­panys, diu que fins ara n'havien d'aga­far un molt d'hora perquè el següent ja pas­sava massa tard. Coin­ci­deix amb la Carla, estu­di­ant de peda­go­gia, que viatja amb dues com­pa­nyes i que subrat­lla que abans els sobrava quasi una hora i s'havien d'aixe­car molt aviat. També hi ha la Sukayn, que va sola a la UdG però que no estava assa­ben­tada dels nous hora­ris i ha anat a parar al tren perquè se li ha esca­pat l'habi­tual. Al vagó també hi ha algun altre viat­ger casual, com la Wanda, que sen­zi­lla­ment ha aga­fat el pri­mer tren que pas­sava.

Al pri­mer vagó, prop de les auto­ri­tats, hi ha asse­gut l'Anto­nio, un jubi­lat que ha vol­gut estre­nar el ser­vei “per pas­se­jar una mica”. És de Cal­des, però ha pas­sat la nit a casa d'un fami­liar a Figue­res per fer tot el recor­re­gut sen­cer Figue­res-Bla­nes. Ja ho va fer l'estiu pas­sat per inau­gu­rar el Sun­rail.

No puja ningú fins a Flaçà, on pugen tres per­so­nes. L'Ánge­les s'asseu a uns metres de l'Anto­nio. És una altra des­pis­tada: “He vist el tren i no ente­nia què pas­sava. No sabia si havien tret el de després o era el d'abans que anava tard i he pujat per­duda del tot.”

A Girona el tren es buida de pas­sat­gers –men­tre les auto­ri­tats van aug­men­tant– i al ter­cer vagó en lloc dels uni­ver­si­ta­ris hi ha ara tres per­so­nes. Una és en Car­les, que va a Cale­lla a veure la xicota. “Fins ara era un tra­jecte una mica pesat pel trans­bord. A vega­des pre­fe­ria aga­far el cotxe.” Els altres dos són una pare­lla que va a Santa Susanna. Ella, la Tahi­delys, hi va a fer un tre­ball de la Uni­ver­si­tat. De fet, hi havia d'anar la set­mana pas­sada, però en saber els nous tra­jec­tes va deci­dir espe­rar-se. Després de pas­sar per les diver­ses esta­ci­ons sense gaire movi­ment de pas­sat­gers, el tren arriba a Bla­nes a les 9.20 h, qua­tre minuts tard. Just després arriba el tren en direcció contrària també amb uns minuts de retard. No hi puja ningú cap a Girona.

Dues hores després allà espe­rem el següent tren alguns peri­o­dis­tes per fer el viatge de tor­nada i tres estu­di­ants de la UdG. En Quim és de Mataró però ahir va anar a parar de retruc a Bla­nes i la nova línia li anirà molt bé. També a l'Israel, que es queixa dels trans­bords que ha fet els últims tres anys i no sabia res del nou ser­vei: “Ho he vist anun­ciat a les pan­ta­lles i ho he pre­gun­tat.” Sí que n'estava infor­mat en Jaume, que insis­teix que “fa anys que fa falta aquest tren, perquè amb el trans­bord es tri­gava més d'una hora per anar a Girona”. De fet, n'està molt, d'infor­mat: “No hi ha tan­tes freqüències com amb Bar­ce­lona però els hora­ris em van bé. A més, és més econòmic que l'autobús.”

Al tren hi ha unes deu per­so­nes per vagó. Per exem­ple, en Luis, un maître que viu a Arenys i que, tot i tenir feina a Bar­ce­lona, viatja a Girona a obrir “noves fron­te­res pro­fes­si­o­nals”, ja que ara li suposa el mateix temps de tra­jecte. I la Xaro, que ve amb una amiga des de Premià i explica que pen­sa­ven anar a Sants per aga­far el tren de Girona i a l'estació els han infor­mat del nou ser­vei. I dues estu­di­ants més de la UdG. En aquest cas, de Tor­dera: la Tània, que ja mirava de fer trans­bords curts, i la Delmy, que fins ara usava més el bus. Més enllà hi ha de nou la Tahi­delys i el seu xicot, que tor­nen de Santa Susanna: “Hem hagut d'espe­rar una hora a l'estació però en gene­ral ens ha estat tot bas­tant còmode.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia