Societat

Infraestructures

Foment renova Atocha amb la Sagrera a mig fer

Fa deu anys de l’entrada en funcionament de l’AVE entre Madrid i Barcelona

Renfe llança una superoferta d’aniversari

Dia de bones notícies per a Madrid en el dia que es com­plia el desè ani­ver­sari de l’entrada en fun­ci­o­na­ment de la con­nexió. El res­pon­sa­ble de Foment. Íñigo de la Serna, va anun­ciar ahir que el seu minis­teri enge­garà “pro­pe­ra­ment” el procés per cons­truir “un nou Atocha” –estació cen­tral de la capi­tal de l’Estat– que dis­se­nyarà l’arqui­tecte Rafel Moneo, i va reconèixer que s’havien ini­ciat con­ver­ses per estu­diar por­tar l’alta velo­ci­tat fer­roviària a l’aero­port de Bara­jas.

De la Serna va fer aquest anunci a bord d’un tren AVE en el tra­jecte entre Madrid i Bar­ce­lona el dia que es com­plien els deu anys de l’entrada en fun­ci­o­na­ment de la con­nexió d’alta velo­ci­tat entre les dues ciu­tats, una línia que no dis­posa encara d’una estació cen­tral a Bar­ce­lona, ja que a la Sagrera tot just s’han reprès les obres després d’anys d’estar para­lit­za­des per un escàndol de cor­rupció d’alts càrrecs d’Adif.

Sobre l’estació de la Sagrera, De la Serna va tor­nar a dir que el mes de març està pre­vist que es repren­guin les obres dels acces­sos i que el pro­jecte de l’estació de Sant Andreu Com­tal encara tri­garà a arren­car, perquè s’haurà de tor­nar a lici­tar.

La data de fina­lit­zació de la gran estació de la Sagrera és encara un mis­teri, però ahir el minis­tre va donar una dada que pot situar aquest horitzó en el 2026. De la Serna va dir que l’AVE que fun­ci­o­narà de llançadora entre la futura estació de l’aero­port de Girona i Bar­ce­lona tindrà el seu ori­gen a l’estació de la Sagrera i que aquest ser­vei fun­ci­o­narà a par­tir del 2026.

Al marge de les obres, i per cele­brar l’ani­ver­sari dels deu anys de la línia Madrid-Bar­ce­lona, Renfe posarà a la venda diu­menge 25.000 bit­llets d’AVE al preu de 25 euros.

LA XIFRA

25.000
bitllets d’AVE a 25 euros, sortiran a la venda el 25 de febrer per celebrar els deu anys de l’AVE a Barcelona.

El futur, un tren amb nom de dona i a baix cost

Es dirà EVA però és un tren, un tren de baix cost. El ministre Íñigo de la Serna va tornar a parlar ahir del projecte de posar en un funcionament un nou servei d’alta velocitat entre Madrid i el Prat de Llobregat com a primer pas del posicionament de la companyia Renfe en el nou panorama de liberalització del transport ferroviari que haurà d’adoptar l’Estat espanyol a partir de finals del 2020.

L’EVA s’inspira en el model de les companyies aèries de baix cost, que han anat suprimint prestacions per poder abaratir costos i oferir un bitllet més econòmic a l’usuari. En aquest sentit, De la Serna va explicar que seran trens amb menys tripulació, i això s’aconseguirà eliminant el servei de cafeteria i també el servei d’atenció a bord que ofereixen avui els AVE. Si els EVA Madrid-Barcelona funcionen bé s’estendran a altres línies de l’Estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia