SALUT
El Trueta i l’IAS busquen mecenatge i donatius amb un nou portal digital
Particulars i empreses també poden divulgar a la plataforma accions pròpies amb fins benèfics a favor dels centres sanitaris
L’Hospital Universitari de Girona Dr. Josep Trueta i l’Institut d’Assistència Sanitària (IAS) han reforçat l’estratègia de mecenatge i captació de fons amb l’entrada en funcionament d’un nou portal digital amb el qual volen canalitzar “l’impuls solidari de la ciutadania i de l’empresariat” de la demarcació. La iniciativa permet a tothom que ho desitgi fer donatius, col·laborar amb projectes específics i impulsar accions solidàries pròpies amb un impacte directe en l’assistència i el benestar dels pacients, segons anuncia l’IAS en un comunicat.
La nova eina ofereix informació detallada dels projectes en curs, com ara la creació del nou centre de simulació clínica del Trueta, que es preveu que estigui enllestit en els propers mesos, o l’adquisició d’una nova banyera per als parts d’aigua de l’hospital Santa Caterina. També s’hi poden promoure millores en espais i equipaments, així com accions d’humanització en l’atenció sanitària.
La gerent de l’Hospital Trueta i de l’IAS, Àngels Morales, raona que “la salut i l’experiència de les persones durant el procés assistencial no depèn només de l’assistència sanitària, sinó també del seu confort i benestar”, i el mecenatge, sosté, permet obrir la porta a iniciatives per millorar l’experiència dels pacients i impulsar projectes d’un “impacte positiu i tangible”. “La nostra voluntat és fer créixer aquesta xarxa de solidaritat, de la qual tots som beneficiaris i a la qual tots podem contribuir”, ha remarcat.
Aquesta estratègia de mecenatge en col·laboració amb el teixit empresarial i social de la regió també permet “potenciar sinergies” dins de l’aliança estratègica del Trueta-ICS Girona i l’IAS, que té com a objectiu optimitzar els recursos i augmentar l’eficàcia en la gestió i la prestació de serveis assistencials. En aquest context, l’últim Nadal les dues entitats ja van impulsar conjuntament diverses campanyes solidàries amb l’eslògan Dona la teva llum. En aquell cas, l’objectiu va ser l’impuls d’accions d’humanització per fer més amable i càlida l’estada de pacients i familiars.
Una de les novetats destacades del portal és que qualsevol persona, entitat o empresa pot vincular-hi un acte propi —com ara una celebració, un esdeveniment esportiu o una activitat cultural— i convertir-lo en una acció de recaptació de fons. El procés per crear una iniciativa solidària és senzill: permet afegir informació, imatges i establir un termini per fer les donacions. Un dels primers exemples és el de la 38a promoció de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya, que ha posat en marxa una acció a favor del tractament de les malalties pediàtriques.
Una de les darreres iniciatives que s’han llançat des de la nova plataforma és la campanya de Sant Jordi, en què el Trueta i l’IAS conviden a fer donatius amb l’objectiu d’aconseguir “2.000 batecs solidaris” destinats a projectes d’humanització dels dos centres sanitaris.
El portal també proporciona informació detallada sobre els beneficis fiscals associats als donatius.