Serveis

La Ràpita projecta un carril bici de catorze quilòmetres a tot el nucli urbà

El pressupost és de 889.000 euros i l'Ajuntament ha demanat subvenció a Medi Ambient

La mobi­li­tat urbana és una qüestió que ja fa anys que pre­o­cupa l'Ajun­ta­ment de la Ràpita, que, com molts altres muni­ci­pis turístics de la costa de l'Ebre, pre­senta col·lapses cir­cu­la­to­ris sobre­tot els mesos d'estiu. Anar en bici­cleta és una manera sos­te­ni­ble de moure's i el con­sis­tori, ara gover­nat pel PSC i ICV, ha deci­dit fer un altre pas enda­vant i con­nec­tar gai­rebé totes les seues vies urba­nes a través d'un car­ril bici.

«La idea és que es puga arri­bar en bici­cleta a tot arreu», va asse­nya­lar l'alcalde, Miquel Alonso. Així la pro­posta de l'Ajun­ta­ment com­porta ade­quar com a car­ril bici uns 14 quilòmetres dins l'entra­mat de car­rers del muni­cipi. D'aquests 5.425 metres, se n'ade­qua­rien dins la mateixa calçada urbana mit­jançant una senya­lit­zació horit­zon­tal; 1.250 metres més s'ins­tal·larien en vore­res, allí on són prou amples, i es posa­ria un pavi­ment específic, a més de senya­lit­zar-ho ade­qua­da­ment, per dife­ren­ciar el car­ril bici de l'espai de via­nants; 2.450 metres més com­par­ti­rien també la calçada amb els vehi­cles però es col·loca­ria una senya­lit­zació ver­ti­cal limi­tant la velo­ci­tat a 30 quilòmetres per hora; final­ment hi hau­ria 4.875 metres més de car­ril bici en pas­se­jos urbans, on com­par­ti­rien l'espai amb els via­nants i s'indi­ca­ria amb senyals horit­zon­tals. A més en deter­mi­na­des cruïlles es pri­o­rit­zarà el car­ril bici a través de la cons­trucció de pas­sos ele­vats també de via­nants.

La senya­lit­zació horit­zon­tal serà de color verd reflec­tor i la ver­ti­cal d'alu­mini lacat també de color verd. El pro­jecte també inclou la ins­tal·lació de zones d'apar­ca­ment de bici­cle­tes dis­tribuïdes estratègica­ment per tot el cir­cuit. El pres­su­post glo­bal és de 889.140 euros, dels quals 289.140 s'inver­ti­ran enguany i els 600.000 res­tants, l'any vinent. Segons va expli­car l'alcalde, Miquel Alonso, començaran l'actu­ació per la zona nord, i tin­dran pri­o­ri­tat els car­rers que enlla­cen la zona esco­lar i espor­tiva.

Per dur a terme l'actu­ació el con­sis­tori ha sol·lici­tat una sub­venció al Depar­ta­ment de Medi Ambi­ent i Habi­tatge i també està pen­dent de l'apro­vació d'una sol·lici­tud de crèdit al Fons de Moder­nit­zació d'Infra­es­truc­tu­res Turísti­ques (Fomit).

Pla pilot al Delta

El carril bici projectat a la Ràpita, a més de fomentar una mobilitat sostenible dins el nucli urbà, també permetrà enllaçar amb altres vies especialment dissenyades per anar en bicicleta del territori. Així connectarà directament amb el nou carril bici que es projecta a la carretera del Poblenou del Delta i que enllaçarà amb el ja existent del Trabucador. D'altra banda, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques elabora un pla pilot per potenciar l'ús de la bicicleta al Delta, tal com va avançar El Punt fa unes setmanes. En primer lloc es farà un inventari de tots els camins i vies amb condicions de ser carrils bici o vies pedalables, que inclourà les rutes que hi ha al territori: la via verda (d'Arnes a Tortosa), les del delta de l'Ebre i el sender del GR fins a la desembocadura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.