Educació

Educació

Repensar la secundària

Pares d'alumnes de diversos centres escolars de Manresa impulsen una jornada per reflexionar sobre com cal educar després de la primària

Les xerrades que es faran avui ja tenen més de 400 inscrits

Cal que vagin a l'ins­ti­tut els nens de 12 anys? S'ade­qua el sis­tema actual a les seves neces­si­tats? Qui­nes han de ser les ràtios d'alum­nes a les aules?” Aques­tes són algu­nes de les pre­gun­tes que es van plan­te­jar un grup de pares de l'escola Ítaca de Man­resa –cone­guda per uti­lit­zar mètodes edu­ca­tius que s'allu­nyen dels con­ven­ci­o­nals– ara fa un any, pre­o­cu­pats per què pas­sa­ria quan els seus fills aca­bes­sin l'edu­cació primària. Aviat s'hi van unir pares d'alum­nes de les esco­les Bages i Puig­be­ren­guer, també de Man­resa.

Les seves pre­gun­tes i mol­tes d'altres espe­ren tro­bar res­posta aquesta tarda en les xer­ra­des i acti­vi­tats que ompli­ran la ciu­tat amb l'objec­tiu de deba­tre sobre el sis­tema edu­ca­tiu actual. Sota el nom de Repen­sem junts l'edu­cació a secundària, la jor­nada, a la qual ja s'han ins­crit més de 400 per­so­nes, es desen­vo­lu­parà cen­trada en els joves i en quina és l'edu­cació que aquests neces­si­ten. Els orga­nit­za­dors –els pares, el col·lec­tiu Una Altra Edu­cació és Pos­si­ble i alum­nes del curs d'ani­mació soci­o­cul­tu­ral de l'IES Gui­llem Catà– diuen que es donarà veu a tots els esta­ments rela­ci­o­nats amb l'ense­nya­ment (pro­fes­sors i edu­ca­dors, pares, ado­les­cents, agru­pa­ci­ons juve­nils, equips direc­tius i admi­nis­tració pública), ja que “no ens podem cen­trar en un sol àmbit social per fer-nos aquest replan­te­ja­ment; cal tota una tribu per edu­car els infants”, deia Con­xita Olivé, mem­bre del col·lec­tiu.

A par­tir de les 4 de la tarda i fins a les 8 del ves­pre, dina­mit­za­dors i ponents rela­ci­o­nats amb el sec­tor dis­cu­ti­ran, entre altres qüesti­ons, sobre qui­nes són les neces­si­tats vitals dels ado­les­cents de 12 a 16 anys i quins els apre­nen­tat­ges a adqui­rir; com s'hau­ria d'ori­en­tar l'acti­vi­tat del mes­tre de secundària per pro­moure l'apre­nen­tatge; o què pot aju­dar les famílies en l'acom­pa­nya­ment emo­ci­o­nal dels seus fills ado­les­cents. També par­ti­ci­pa­ran en la jor­nada repre­sen­tants de cen­tres edu­ca­tius de la comarca, com ara l'ins­ti­tut Sins Car­de­ner de Sant Joan de Vila­tor­rada o l'ins­ti­tut Cal Gra­vat de Man­resa, que posa­ran en comú la seva experiència edu­ca­tiva. Durant les ses­si­ons es pren­dran notes i es gra­va­ran els debats per ana­lit­zar-los en pro­fun­di­tat a con­ti­nu­ació i extreure'n con­clu­si­ons, expli­cava Raquel Fernández, una de les mares impli­ca­des. Els resul­tats es volen pre­sen­tar a la ciu­tat i també a la resta del ter­ri­tori, “però com que és el pri­mer cop que orga­nit­zem una jor­nada com aquesta encara no sabem com ho farem”, va reconèixer Fernández.

Toni Mas­segú, direc­tor dels ser­veis ter­ri­to­ri­als d'Ense­nya­ment a la Cata­lu­nya Cen­tral, va valo­rar molt posi­ti­va­ment la ini­ci­a­tiva i va afir­mar que els resul­tats se suma­rien a “la feina que s'està fent des del Con­sell Esco­lar de Cata­lu­nya amb la cam­pa­nya Ara és demà, que dis­posa de l'opinió d'unes 100.000 per­so­nes per repen­sar tota l'arqui­tec­tura del sis­tema actual”, va deta­llar Mas­segú.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia