Educació

educació

Impulsen un protocol per atendre l’alumnat en casos de desnonament

La crisi de l’habitatge es fa cada cop més evident a Catalunya. I cada cop creix més la preocupació per ajudar l’alumnat dels centres educatius que pateix situacions de desnonament i les iniciatives des dels professionals de l’educació per actuar davant d’aquests casos davant el que denuncien “inacció” de les institucions públiques. Una d’aquestes iniciatives, presentada aquest divendres, és un protocol perquè els centres educatius sàpiguen com acompanyar alumnes i famílies a punt de ser desnonades o en altres situacions problemàtiques relacionades amb l’habitatge.

El document, elaborat pels sindicats USTEC i CGT Ensenyament i les entitats Sindicat de Llogateres i Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, defensen que la situació de pobresa i emergència de l’habitatge afecta directament els alumnes en el seu procés d’aprenentatge, la convivència a les aules i augmenta el deteriorament de la seva salut mental i física.

Un exemple d’aquesta emergència habitacional és que, segons destaquen els impulsor del protocol, a Barcelona, el 70% dels desnonaments impliquen infants, posant en risc la seva continuïtat educativa. També recorden que més d’un 10% dels menors que viu a Catalunya viuen en habitatge insalubres, en situació d’amuntegament, amb manca de subministrament o alimentació.

Per tot plegat, l’objectiu del protocol és “unificar” la resposta que ja s’està donant des d’escoles i instituts i aconseguir una resposta col·lectiva, on l’equip educatiu i social del centre pugui participar activament en la defensa dels drets dels alumnes.

La guia, que porta per títol Sense habitatge no hi ha educació, és un document extens que se centra en explicar com fer actuar davant de problemes habitacionals, com actuar davant un desnonament. Les tutores i els tutors esdevenen “referents” per a l’alumnat i les famílies i també prenen molt protagonisme el departament d’orientació dels instituts o les comissions socials, de convivència o equip socioeducatiu en les escoles d’infantil i primària, sobretot per detectar possibles casos de desnonaments. També es dona importància a la figura, si n’hi ha al centre, de l’integrador social i l’educador social. El document també detalla una llista de respostes a seguir segons els casos i problemes detectats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia