Educació

El govern espanyol planteja estructurar els currículums educatius en vuit competències

La proposta del ministeri posa com a referents els sistemes de Finlàndia o Portugal

Els canvis busquen deixar enrere la divisió en assignatures i afavorir uns continguts transversals que responguin als problemes i reptes del món actual

El govern espa­nyol ha fet arri­bar a les Comu­ni­tats Autònomes l’esbor­rany per als nous currículums de la LOM­LOE. El docu­ment, segons ha avançat la Cadena Ser i han con­fir­mat fonts del minis­teri d’Edu­cació, plan­teja dei­xar enrere la divisió per assig­na­tu­res i subs­ti­tuir-la per l’apre­nen­tatge en vuit com­petències. Segons el minis­teri, les modi­fi­ca­ci­ons bus­quen donar més marge de mani­o­bra als pro­fes­sors i als cen­tres a l’hora d’abor­dar les matèries.

L’objec­tiu del minis­teri és homo­lo­gar els currículums als estàndards euro­peus i es fixa com a models els sis­te­mes inno­va­dors que obte­nen millors resul­tats i que fun­ci­o­nen a països com Finlàndia o Por­tu­gal.

Els vuit eixos de com­petències que plan­teja l’esbor­rany són la comu­ni­cació lingüística, plu­ri­lingüe, matemàtica, ciència i tec­no­lo­gia, digi­tal, per­so­nal, social, apren­dre a pren­dre, ciu­ta­dana, com­petència empre­ne­dora i consciència i expres­si­ons cul­tu­rals.

Aquesta reforma cur­ri­cu­lar busca dei­xar enrere la divisió en assig­na­tu­res per afa­vo­rir la trans­ver­sa­li­tat i per­me­tre que els alum­nes adqui­rei­xin conei­xe­ments en matèries que res­po­nen als pro­ble­mes i des­a­fi­a­ments del món actual. La com­petència lingüística, per exem­ple, hau­ria de per­me­tre que els alum­nes apren­guin a dife­ren­ciar infor­mació i ava­luar la seva fia­bi­li­tat i risc de mani­pu­lació o de desin­for­mació. La com­petència digi­tal entra­ria for­ma­ria part dels ense­nya­ments a l’etapa final de l’edu­cació obli­gatòria.

Fonts d’Edu­cació han apun­tat a l’ACN que de moment es tracta només d’una pro­posta per al desen­vo­lu­pa­ment del currículum. Són docu­ments ini­ci­als que el govern espa­nyol ha enviat a les comu­ni­tats autònomes per a la seva dis­cussió.

Segons les pre­vi­si­ons del minis­teri, el nou currículum s’ha de començar a implan­tar al curs 2022-2023 als pri­mers cur­sos de Prim­pa­ria, Eso i Bat­xi­lle­rat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia