Societat

Societat

I fins aquí la covid-19

Barcelona activa la retirada dels elements que es van posar en pandèmia per facilitar que bars i restaurants poguessin tenir terrassa

Damunt de l’asfalt quedaran quasi 500 estructures de fusta

Pri­mera dada que con­firma que la covid-19 i els seus afec­tes devas­ta­dors sobre qual­se­vol acti­vi­tat humana ja són història. L’aero­port del Prat va tan­car el mes de febrer amb la xifra de 3,1 mili­ons de pas­sat­gers i va arri­bar al 95% dels movi­ments que hi va haver en el mateix mes de l’any pre­pandèmic, el 2019. És a dir, el trànsit aeri de per­so­nes voreja ja la nor­ma­li­tat.

Segona dada. Aquest mes d’abril l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona ja haurà reti­rat de l’asfalt tots els blocs de for­migó, pin­tats de color groc, i pilons plàstics, del mateix color, que van ser­vir per habi­li­tar de forma extra­or­dinària una part de les 3.668 ter­ras­ses covid. Van ser espais que van per­me­tre a bars i res­tau­rants poder seguir tre­ba­llant en un espai segur i sal­var 1.850 llocs de feina, segons un estudi que va fer en el seu dia la Uni­ver­si­tat de Bar­ce­lona.

L’emergència sanitària ja ha pas­sat i, per tant, la neces­si­tat de gene­rar llocs de feina en un ambi­ent segur per als res­tau­ra­dors, també. En aquest marc, el con­sis­tori està impul­sant la nor­ma­lit­zació de les ter­ras­ses dels bars i res­tau­rants en un procés que, quan s’aca­barà, com­por­tarà tenir a la ciu­tat un total de 6.375 per­mi­sos d’acti­vi­tat con­ce­dits que repre­sen­ta­ran 29.858 tau­les al car­rer amb 114.056 cadi­res.

La regu­la­rit­zació de les ter­ras­ses que van pro­li­fe­rar damunt de l’asfalt pro­te­gi­des amb tan­ques de for­migó ja fa set­ma­nes que es du a terme, i fins ara s’ha pro­ce­dit a reti­rar 2.325 blocs de color groc i 5.550 pilons que pro­te­gien les ter­ras­ses del trànsit rodat. L’ús d’aquest mate­rial, que va ser molt cri­ti­cat perquè es con­si­de­rava que no seguia els cànons de l’estètica de la ciu­tat, va néixer fruit de la pressa i ara s’actua des d’una altra òptica, la de cons­truir damunt l’asfalt, davant els locals de res­tau­ració, una tarima de fusta de dis­seny, pro­te­gida amb jar­di­ne­res de ferro, damunt la qual es posa­ran les tau­les i cadi­res.

De les 3.668 llicències excep­ci­o­nals de ter­ras­ses covid, un total de 1.550 es van situar damunt de l’asfalt amb la pro­tecció pro­vi­si­o­nal de les tan­ques de for­migó i pilons. D’aques­tes, en segui­ran només 495, ja que en 426 casos s’ha dene­gat la con­tinuïtat de la llicència i en 550 més s’ha optat per no con­ti­nuar amb la ter­rassa. És el cas, per exem­ple, d’una ham­bur­gue­se­ria de la cadena Goiko que, pro­te­gi­des amb pilons, ha tin­gut tres tau­les i dotze cadi­res damunt l’asfalt del car­rer Bruc i ara ha deci­dit no reno­var la con­cessió “perquè no és ren­di­ble”.

En canvi, cin­quanta metres més amunt, a la con­fluència dels car­rers Casp i Bruc, el res­tau­rant El Mer­cat ha sol·lici­tat i ha acon­se­guit una llicència per ampliar la seva ter­rassa damunt l’asfalt amb la nova pla­ta­forma de fusta apro­vada per l’Ajun­ta­ment. L’estruc­tura es va posar dime­cres de la set­mana pas­sada i ara s’han d’aca­bar de mun­tar les tau­les i cadi­res.

La res­pon­sa­ble de posar i treure blocs de for­mi­gons i ter­ras­ses és la tinent d’alcal­dia, Janet Sanz, que ahir va expli­car que, de les tau­les que es van posar de més damunt la vorera, se n’han con­so­li­dat poques perquè l’objec­tiu muni­ci­pal és poten­ciar l’ús de la vorera pel via­nant. Al seu torn, el gremi de res­tau­ració es va mos­trar satis­fet per la manera com s’ha dut el procés. Ara, amb l’arri­bada del bon temps, només falta que bar­ce­lo­nins i turis­tes facin seves les ter­ras­ses.

Espai recuperat
L’actuació sobre les terrasses que han ocupat l’asfalt des del 2020 permetrà recuperar ara un total de 515 places als xamfrans per a vehicles que es dediquen a la càrrega i descàrrega. També es recuperen 3.750 places per a motos –molt necessitades d’aparcament a l’asfalt– i 510 per a cotxes.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia