Administracions

urbanisme

Projecte per pacificar la carretera, a Verges

L’Ajun­ta­ment de Ver­ges reforçarà la segu­re­tat de la car­re­tera GI-634 al seu pas pel nucli. El pro­jecte, que té un cost total de 2.171.226 mili­ons, ha de ser­vir per paci­fi­car i millo­rar aquest sec­tor des del car­rer de la Pau fins a la rotonda, i la part no reha­bi­li­tada del car­rer Padró, que dona entrada a la plaça de l’11 de Setem­bre, així com tots els encre­ua­ments exis­tents. Es dis­posa d’una sub­venció d’1.842.117 mili­ons d’euros, pro­vi­nents del pro­grama de fons euro­peus Next Gene­ra­tion, i la pre­visió és fer-ho durant els dos anys vinents.

Uns car­rers inse­gurs

L’alcal­dessa, Diana Canals, explica que tota la zona que gira al vol­tant de la cruïlla on con­flu­ei­xen tres car­re­te­res –la C-31, la C-252 i la que ara s’ha pre­vist millo­rar, la GI-634– és alta­ment con­flic­tiva. Segons Canals, els qua­tre car­rers són peri­llo­sos per l’ele­vat trànsit, l’estruc­tura de car­re­tera dels vials i, també, per l’excés de velo­ci­tat de molts con­duc­tors. “La nos­tra intenció és inter­ve­nir en els qua­tre eixos que arri­ben fins a l’encre­ua­ment prin­ci­pal, però de moment només hem obtin­gut finançament per a un tram”, des­taca Canals, que hi afe­geix: “Ara estem tre­ba­llant per acon­se­guir els 300.000 euros que ens fal­ten per exe­cu­tar-lo.”

En els qua­tre car­rers, doncs, el via­nant no té les garan­ties sufi­ci­ents, ja que es pri­o­rit­zen els vehi­cles moto­rit­zats. “L’actual espai de les vore­res –explica Canals–, que es troba en mal estat, no arriba a com­plir els cri­te­ris mínims per garan­tir l’acces­si­bi­li­tat de totes les per­so­nes.” Per això, s’ha optat per trans­for­mar tota aquesta zona. Dis­po­sarà d’un espai cen­tral de calçada per a la cir­cu­lació de vehi­cles moto­rit­zats, així com d’una franja verda per a la plan­tació d’arbrat, annexa a la vorera nord. Aquesta dis­po­sició garan­tirà ombra a l’espai de vorera, pro­tecció solar natu­ral a les façanes dels edi­fi­cis i millo­rarà l’estètica del pai­satge urbà. Es volen paci­fi­car totes les cruïlles, de manera que es doni con­tinuïtat a les rasants de les vore­res i es garan­teixi més con­nec­ti­vi­tat entre la trama urbana a banda i banda de la car­re­tera. La vorera tindrà com a mínim 1,80 metres d’amplada. Del pres­su­post esti­mat per l’Ajun­ta­ment per a la reforma, s’ha con­ce­dit el que repre­senta el 85% del cost total de l’obra. L’equip de govern ja està tre­ba­llant per tro­bar aju­des econòmiques per al 15% res­tant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia