Societat

El pla metropolità de Barcelona inclou el túnel ferroviari d'Horta i el Quart Cinturó

Infraestructures

L'avant­pro­jecte del Pla Ter­ri­to­rial Metro­po­lità de Bar­ce­lona, acor­dat aquest dilluns per la Gene­ra­li­tat, ins­ti­tu­ci­ons i ajun­ta­ments metro­po­li­tans inclou infra­es­truc­tu­res com el túnel fer­ro­vi­ari d'Horta i el Quart Cin­turó.
El con­se­ller de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques, Joa­quim Nadal, ha pre­sen­tat l'avant­pro­jecte del Pla Ter­ri­to­rial Metro­po­lità de Bar­ce­lona que afecta a 164 muni­ci­pis, que van des de les comar­ques del Penedès fins a la del Maresme, pas­sant pel Bar­ce­lonès, el Vallès Occi­den­tal i el Vallès Ori­en­tal.

La regió metro­po­li­tana de Bar­ce­lona comp­tarà per pri­mera vegada amb un pla que ha d'esta­blir els cri­te­ris bàsics per garan­tir el desen­vo­lu­pa­ment urbanístic orde­nat i sos­te­ni­ble en una àrea que suposa el 10% de la superfície de Cata­lu­nya i el 70% de la població i de l'acti­vi­tat econòmica.

El pla és un ins­tru­ment els objec­tius del qual són satis­fer la demanda d'habi­tatge de la regió metro­po­li­tana, loca­lit­zar els desen­vo­lu­pa­ments urbanístics, segons un model de ciu­tats com­pac­tes i cohe­si­o­na­des, fomen­tar l'acti­vi­tat econòmica, pre­ser­var el patri­moni natu­ral i de pai­satge i poten­ciar l'ús del trans­port públic.

Menys con­gestió i més trans­port
També pretén raci­o­na­lit­zar les infra­es­truc­tu­res viàries per evi­tar la con­gestió i faci­li­tar la uti­lit­zació del trans­port col·lec­tiu.

El pla inclou infra­es­truc­tu­res com el túnel fer­ro­vi­ari d'Horta o el pro­jecte del Quart Cin­turó, del que el con­se­ller ha dit: "estem d'acord en que ha d'haver una solució viària que ha de ser la con­tinuïtat d'una part de la Ronda Vallès avui en cons­trucció", però ha indi­cat que "entre tots" s'han de defi­nir les seves carac­terísti­ques i pres­ta­ci­ons per deter­mi­nar les solu­ci­ons viàries i resol­dre els pro­ble­mes via­ris que s'han iden­ti­fi­cat.

L'avant­pro­jecte ini­cia ara el procés de con­sul­tes públi­ques i, després de pas­sar tots els tràmits reque­rits, al govern català li agra­da­ria apro­var-lo a final d'aquest any o en el pri­mer tri­mes­tre de l'any que ve.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.