Medi ambient

SANT PERE PESCADOR

Insten l’Estat a expropiar el sòl privat a la gola del riu Fluvià

L’Ajun­ta­ment de Sant Pere Pes­ca­dor i la Gene­ra­li­tat han dema­nat al Minis­teri per a la Tran­sició Ecològica esta­tal que explori la pos­si­bi­li­tat d’expro­piar els ter­renys pri­vats de Fluvià Nàutic, a la desem­bo­ca­dura del riu Fluvià. Segons l’alcalde, Agustí Badosa (JxCat), és una ini­ci­a­tiva que va tras­lla­dar un any enrere al minis­teri, “amb el mirall de l’experiència de la recu­pe­ració de la Ple­tera” de Tor­ro­e­lla i l’Estar­tit. L’admi­nis­tració esta­tal hi va res­pon­dre que podria tro­bar encaix dins els requi­sits dels fons Next Gene­ra­tion.

La Gene­ra­li­tat, arran de les con­ver­ses entre el con­sis­tori i el minis­teri, ha ampliat la pro­posta amb l’ofe­ri­ment de rena­tu­ra­lit­zar els ter­renys i inte­grar-los com a ampli­ació, pel sud, del Parc Natu­ral dels Aigua­molls de l’Empordà. El secre­tari de Ter­ri­tori, Urba­nisme i Agenda Urbana, Fran­cesc Sutrias, va anun­ciar en decla­ra­ci­ons a TV3 que seria “la millor manera de recu­pe­rar per a la ciu­ta­da­nia i per a l’ús públic aquests espais que actu­al­ment ja tenen usos amb una con­cessió des de 2012, però que és con­flic­tiva”. I és que el tan­ca­ment d’acces­sos a l’àmbit de la gola ja fa anys que enfronta veïns i esti­ue­jants, que denun­cien que no hi ha llicències d’acti­vi­tats, amb la pro­pi­e­tat que esgri­meix el seu dret de titu­la­ri­tat i hi ha esta­blert ser­veis d’apar­ca­ment d’auto­ca­ra­va­nes o una guin­gueta esti­val. Pel que fa al Parc Natu­ral, el seu direc­tor, Sergi Romero, diu que cal­dria rever­tir l’estat dels ter­renys al de mit­jan segle pas­sat, amb una con­nexió amb la resta de l’espai pro­te­git i amb el con­junt del curs flu­vial cap a l’inte­rior.

El preu de tan­car liti­gis

L’alcalde Badosa creu que “podria ser l’única via de sor­tida per solu­ci­o­nar el con­flicte”, ja que fins ara l’admi­nis­tració cata­lana “s’ha inhi­bit de san­ci­ons admi­nis­tra­ti­ves i els agents rurals tam­poc hi han entrat a fons”. Però pel pro­pi­e­tari dels ter­renys en qüestió de Fluvià Nàutic, Víctor Latorre, con­ti­nua defen­sant que “es podria acon­se­guir el mateix amb un pla espe­cial del port o pagant les indem­nit­za­ci­ons deri­va­des de la reso­lució del con­se­ller Felip Puig”. Sosté que la zona no per­tany a la cate­go­ria d’aigua­molls, “més d’un metre per sobre del nivell del mar”, i posa en dubte el port flu­vial de Sant Pere, riu amunt. Per Latorre, el cost d’indem­nit­zació seria de mig miler de mili­ons, pels interes­sos. I posa com a alter­na­tiva con­tra­pres­ta­ci­ons amb altres ter­renys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia