Infraestructures i serveis

Infraestructures i serveis

Renfe valora la primera setmana de tall ferroviari al sud com a “raonablement positiva”

El director de Rodalies Renfe, Antonio Carmona, assegura que s’està fent seguiment per veure si calen millores

Queixes dels municipis de la R2 sud

El direc­tor de Roda­lies Renfe, Anto­nio Car­mona, creu que la pri­mera set­mana del tall fer­ro­vi­ari al sud, entre Sant Vicenç de Cal­ders i Tar­ra­gona, per les obres del cor­re­dor medi­ter­rani al túnel de Roda de Berà, ha estat “rao­na­ble­ment posi­tiva”. En una entre­vista a TVE, ha asse­gu­rat aquest diven­dres que s’ha tre­ba­llat durant molt mesos per acti­var un pla alter­na­tiu per car­re­tera que per­meti garan­tir la mobi­li­tat i que s’està fent “un segui­ment exhaus­tiu” per veure anar implan­tant millo­res, si calen, davant les quei­xes dels usu­a­ris de la R2 que a pri­mera hora es tro­ben amb trens plens de pas­sat­gers. Car­mona ha tor­nat a des­ta­car la importància de les obres, que s’allar­ga­ran durant cinc mesos i que afec­ten a milers d’usu­a­ris de les línies de les línies R14, R15, R16, R17 i RT2. “Una actu­ació d’aquest tipus suposa estres­sar el sis­tema” i, per tant, segons ha expli­cat “qual­se­vol incidència pot reper­cu­tir en l’oferta fer­roviària”. Pel que fa a la pos­si­ble pèrdua d’usu­a­ris davant l’incre­ment de trànsit a l’AP7, el direc­tor ha apun­tat que “sem­pre que hi ha repro­gra­mació de ser­veis” els viat­gers bus­quen la millor manera d’arri­bar al seu destí però con­fia que con­tinuïn uti­lit­zant Renfe que fina­lit­zin els tre­balls.

Cunit reclama millo­res

Durant la pri­mera set­mana, des dels ajun­ta­ments afec­tats per les obres han recla­mat millo­res en el pla alter­na­tiu. Aquest diven­dres ha estat el con­sis­tori de Cunit, el que ha recla­mat a Renfe i la Gene­ra­li­tat “solu­ci­ons imme­di­a­tes al col·lapse”. Asse­gu­ren, en un comu­ni­cat, que les quei­xes d’usu­a­ris, sobre­tot dels trens de pri­mera hora de matí, han estat cons­tants. Apun­ten que els can­vis pas­sa­rien per millo­rar la coor­di­nació i pel reforç de Roda­lies ja sigui “incre­men­tant vagons als trens exis­tents” o “allar­gant els recor­re­guts d’ini­cia i final a Vila­nova i la Geltrú, fins a Sant Vicenç de Cal­ders. “Ens pre­o­cupa i molt les situ­a­ci­ons d’inse­gu­re­tat que es donen als trens a causa de la mul­ti­tud de per­so­nes que hi pugen”, ha asse­gu­rat el pri­mer tinent d’alcalde, Jaume Casañas. Un altres dels muni­ci­pis de la línia R2 Sud, Cube­lles, també ha recla­mat més freqüències i més vagons. L’alcal­dessa, Rosa Fonoll, ha dema­nat reu­nir-se amb Car­mona per trac­tar la pro­blemàtica.

Està pre­vist que dilluns es reu­neixi el direc­tor de Roda­lies amb repre­sen­tants dels ajun­ta­ments de Tar­ra­gona per fer balanç de la pri­mera set­mana. Estarà acom­pa­nyat del sub­de­le­gat del govern a Tar­ra­gona, San­ti­ago Cas­tellà i d’un repre­sen­tant del depar­ta­ment de Ter­ri­tori, Habi­tatge i Tran­sició Ecològica de la Gene­ra­li­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia