infraestructures
El tall de l’R3 entre Parets i la Garriga començarà després de Sant Joan
El tall per les obres de desdoblament de la línia, duraran 1 any, el doble del previst
Les plataformes d’afectats critiquen la mala planificació de les obres i el retard del desdoblament
Els usuaris de la línia de tren R3 estan acostumats a esperar, i encara els queda un llarg camí perquè les obres de desdoblament de la línia avancen més lentes del previst. El tall per desdoblar l’R3 entre Parets i la Garriga començarà després de Sant Joan i s’allargarà un any. Ho ha anunciat la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, després de la reunió que han mantingut a Vic aquest dimecres en format híbrid Renfe, Adif, Generalitat, Ajuntaments i les plataformes d’usuaris. El projecte inicial contemplava una durada d’obres de gairebé mig any i finalment s’allargarà el doble. López ha explicat que això es deu al fet que hi haurà més serveis afectats i també a qüestions de seguretat.
Des de la plataforma Perquè no ens fotin el tren, Marc Janeras, ha criticat la manca de planificació general del tall d’unes obres “que ja haurien d’estar fetes” i que arriben “amb molts mesos de retard”.
L’octubre del 2023 es va dur a terme el tall pel desdoblament de la línia entre Mollet del Vallès i el Figaró, unes tasques que es van allargar fins a començament del 2024. El desdoblament de la línia, és una de les demandes més esperades pel territori, ja que la via és única i provoca nombrosos retards. Els treballs de 2023 i 2024 han consistit en adaptar les estacions de Parets del Vallès, Granollers, Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga al doble raïl.