Infraestructures i serveis

Resignació entre els usuaris afectats per les noves dates de les obres d’Adif a Sant Vicenç de Calders

Els usu­a­ris afec­tats per la repro­gra­mació de les obres del cor­re­dor medi­ter­rani d’Adif a Sant Vicenç de Cal­ders viuen amb impotència i resig­nació les noves afec­ta­ci­ons al ser­vei, que s’allar­ga­ran tots els caps de set­mana de febrer ofe­rint alter­na­tiva per car­re­tera. Es tracta d’uns tre­balls que han començat aquest dis­sabte i que tenen impacte en els pri­mers i últims trens de les línies R2 Sud, R4 i trens regi­o­nals R16 i R17.

Per garan­tir la mobi­li­tat dels viat­gers s’ofe­reix un ser­vei alter­na­tiu per car­re­tera des de Cunit fins a Sant Vicenç o fins a Tar­ra­gona en el cas dels regi­o­nals. “Estem en un punt que ho veiem nor­mal quan no ho és, però no hi ha altra”, ha etzi­bat en Rubén Beguer, un pas­sat­ger que ha de seguir el seu tra­jecte amb autobús fins a Tar­ra­gona, segons recull l’ACN.

Aquest dis­sabte ha estat la pri­mera jor­nada en què s’han regis­trat les noves afec­ta­ci­ons fer­roviàries que s’allar­ga­ran fins el març. Més con­cre­ta­ment, la repro­gra­mació de les obres que Adif està exe­cu­tant a Sant Vicenç de Cal­ders –l’estació s’ajorna a la pri­ma­vera–durant tots els caps de set­mana de febrer afecta les dar­re­res i pri­me­res cir­cu­la­ci­ons de trens, però no endar­re­ri­ran les obres del túnel de Roda de Berà. Es tracta de les línies R2 Sud, R4 i ser­veis Regi­o­nals de l’R16 i R17, que no poden cir­cu­lar per aquest punt. Per garan­tir la mobi­li­tat dels pas­sat­gers d’aques­tes freqüències, Renfe ofe­reix ser­vei alter­na­tiu per car­re­tera per al tram que comprèn Sant Vicenç de Cal­ders, Cala­fell, Segur de Cala­fell i Cunit en el cas de l’R2 i entre Sant Vicenç de Cal­ders i el Ven­drell pel que fa a l’R4. En referència als trens regi­o­nals R16 i R17, es pro­por­ci­ona ser­vei per car­re­tera entre Sant Vicenç i Bar­ce­lona directe, men­tre que a la inversa, l’autobús recull als usu­a­ris a l’estació de Cunit i segueix el seu tra­jecte per car­re­tera amb para­des de les seves res­pec­ti­ves línies fer­roviàries.

D’aquesta manera, l’afec­tació com­porta talls en sis trens de dis­sabte nit (dos de l’R2 Sud, dos de l’R4 i dos regi­o­nals), men­tre que al matí de diu­menge en són dos (un de l’R2 i un de l’R4). La franja horària amb més impacte és diu­menge a la nit, amb nou trens (tres de l’R2 Sud, tres de l’R4, dos de l’R16 i un dar­rer de l’R17).

Usu­a­ris resig­nats

Els auto­bu­sos s’han anat con­cen­trant a l’entrada de l’estació de Cunit aquest dis­sabte a la nit, a l’espera de l’arri­bada dels pas­sat­gers de les línies R2 Sud i regi­o­nals que han vist com les últi­mes freqüències no cir­cu­la­ven fins a Sant Vicenç de Cal­ders, com és habi­tual. Per con­tra, han estat acom­pa­nyats per per­so­nal de Renfe, que els han indi­cat com podien seguir el seu tra­jecte. Enmig de resig­nació i impotència, els usu­a­ris han fet cua per pujar als busos i con­ti­nuar el seu viatge per car­re­tera.

Alguns s’han assa­ben­tat de l’ope­ra­tiva quan ja eren al com­boi, com és el cas de la Mer­ce­des Bos­man, que anava fins a Sant Vicenç amb l’R17. Per evi­tar més con­tra­temps i arri­bar més tard al seu destí, ha optat per dema­nar que la vin­gues­sin a bus­car en cotxe a l’estació de Cunit. “S’hau­ria d’avi­sar a l’estació de Sants, ara ens fan aga­far un bus però nosal­tres pre­fe­rim que ens vin­guin a bus­car”, ha asse­nya­lat.

Tam­poc estava al cas que cal­dria con­ti­nuar el seu tra­jecte en autobús en Rubén Beguer, qui va a Bar­ce­lona un cop per set­mana amb tren. “Això ara em fa per­dre temps per arri­bar a Tar­ra­gona, on he d’anar i cami­nar qua­ranta minuts fins al barri de Sant Pere i Sant Pau. Amb el fred que fa, ja diràs... és un obs­ta­cle bas­tant gros”, ha expli­cat. Altres, com l’Aitana Besga, s’ho han pres amb més paciència. En el seu cas, era cons­ci­ent de la situ­ació que afecta els últims i pri­mers trens del cap de set­mana.

Pre­o­cu­pació en dies labo­ra­bles

La Pla­ta­forma Dig­ni­tat a les Vies es con­cen­tra espe­ci­al­ment en l’efecte que puguin tenir les obres en els pri­mers com­bois coin­ci­dint amb un dia labo­ral. Durant tot el mes de febrer, està pre­vist que que­din afec­tats sis trens cada dilluns al matí (tres cor­res­po­nents a l’R2 i tres més de l’R4). En decla­ra­ci­ons a l’ACN, la por­ta­veu de l’enti­tat, Anna Gómez, ha apun­tat que temen que tot ple­gat com­porti un incre­ment de temps en els tra­jec­tes dels usu­a­ris. Per pal·liar la situ­ació, Renfe ha avançat l’horari dels auto­bu­sos, si bé reque­rirà que els usu­a­ris de les pri­me­res freqüències d’aques­tes línies hagin de mati­nar més per ser a Bar­ce­lona a l’hora habi­tual. “Som cons­ci­ents que al Cor­re­dor sud li queda molta més ago­nia per enda­vant, que­da­ran mol­tes més obres. Són coses que hem de pas­sar i ara mateix no n’hi ha una altra”, ha subrat­llat Gómez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia