SOCIETAT
Creen la marca Growing per atreure noves línies a l’aeroport de Girona
La Cambra de Comerç, la Diputació i la Generalitat revelen que aterrar a Vilobí d’Onyar suposa un estalvi de 25 minuts entre el temps de vol i l’arribada a la porta i 2.000 euros menys de taxes respecte de fer-ho al Prat
La taula estratègica de l’aeroport de Girona ha creat la marca GROwing per atraure noves aerolínies i potenciar el creixement de la terminal, a Vilobí d’Onyar. Es tracta d’una de les primeres accions que volia portar a terme aquest nou organisme de promoció format per la Cambra de Comerç de Girona, la Diputació de Girona i la Generalitat de Catalunya. La marca neix del codi internacional que rep en l’àmbit d’aviació l’aeroport de Girona (GRO) i ala en anglès (wing) per formar la paraula ’growing’ que significa creixement en anglès.
Segons informa l’agència ACN, les tres institucions han presentat la marca aquest dimarts aprofitant que Girona acull el congrés internacional d’aerolínies CONNECT. Cal recordar que l’aeroport de Vilobí ha tancat el 2024 fregant els dos milions de passatgers i es preveu que el 2025 serà una temporada que superarà aquestes xifres en base a la programació que hi ha prevista per aquest estiu. Aquest dilluns s’anunciava que hi haurà noves rutes de Ryanair, Jet2 i el retorn de Wizz Air a partir de finals de març. Tot plegat permetrà que la terminal gironina tingui 48 rutes a l’estiu.
El punt de partida
Amb aquest bon punt de partida, la taula estratègica de l’aeroport de Girona ha presentat GROwing. Es tracta d’una nova marca que vol posicionar l’aeroport gironí per captar noves aerolínies i promocionar la infraestructura a nivell turístic. A través de la pàgina web d’aquesta marca es pot consultar alguns dels avantatges que comporta volar a l’aeroport gironí.
La taula ha apostat per posar en valor la rapidesa que comporta aterrar i enlairar-se des de Girona, ja que suposa un temps de vol i de rodatge per l’aeroport més curt. Això es tradueix en menys temps, però també menys combustible i menys taxes. El portal compara el temps i les despeses que comporta aterrar a Girona amb fer-ho a Barcelona.
Aterrar a Girona suposa un estalvi de 25 minuts entre el temps de vol i l’arribada a la porta, 2.000 euros menys de taxes i 1.000 kg menys d’emissions de CO2.
A més, el portal web també destaca el projecte de l’estació de l’AVE a l’aeroport de Girona que podria estar operativa abans del 2030 i la connexió ja existent d’alta velocitat des de Girona amb Barcelona i França. Per altra banda, el GROwing també remarca el potencial turístic que té la Costa Brava.