Societat

Caixabank suma el talent sènior per a una tecnologia accessible

L’entitat bancària referma el seu compromís amb l’excel·lència en l’atenció a la gent gran en un debat celebrat en el marc del Mobile World Congress de Barcelona

“Estar a prop de les persones no vol dir només ser-hi físicament, sinó que les noves tecnologies ho reformulen i donen també grans possibilitats de proximitat.” D’aquesta manera es va expressar la gerent de Disseny, Innovació i Canal Digital de CaixaBank, durant el debat El talent sènior i les ciutats del futur: connexions comunitàries i professionals, tingut aquest dijous a l’espai de la Fundació Mobile World Capital del Mobile World Congress de Barcelona, que s’ha celebrat al llarg d’aquesta passada setmana.

Justament la necessitat d’humanitzar la tecnologia per garantir una inclusió sociodigital efectiva i accessible i el compromís amb la incorporació dels coneixements i expertesa de la gent gran en el disseny d’estratègies d’atenció de proximitat van focalitzar el debat, en què van prendre part també Eduard Martín, director d’innovació de MWCapital; Therese Jamaa, vicepresidenta de la Fundació Creu Roja Espanya, i Laura Rosillo, vicepresidenta de l’Associació de Sèniors de Catalunya. A criteri de Rosillo, una piràmide demogràfica amb un segment d’edat sènior —a partir de 55 anys— que ja és majoritari fa concloure que “el futur és sènior”. “Han de comptar amb nosaltres.”

Societat 5.0: les persones al centre

És precisament amb aquesta premissa que els ponents del diàleg van coincidir, en paraules d’Eduard Martín, que és a partir de la participació activa d’aquest segment de població que es podran elaborar estratègies tecnològiques “per fer realment accessibles i còmodes les ciutats, en l’objectiu de la ciutat dels 15 minuts, la ciutat 5.0”, que posa les persones al centre. La tecnologia al servei de les persones i no a la inversa. A criteri de Therese Jamaa, “la tecnologia no té edat”, si bé la diferencia la fixa “l’actitud de la persona” davant la tecnologia.

Per tot això, durant el diàleg promogut per CaixaBank es van explorar les oportunitats que ofereix la tecnologia per garantir una inclusió sociodigital efectiva, realitzar diagnòstics fiables d’àrees d’actuació prioritàries i donar suport a estratègies i programes institucionals adreçats al foment del talent sènior.

Amb l’objectiu d’afermar el compromís amb l’excel·lència en aquest àmbit, CaixaBank promou el diàleg continuat al voltant del potencial tecnològic per enfortir les connexions socials de la gent gran amb el seu entorn, facilitar-ne la participació comunitària i nodrir-se dels coneixements acumulats per millorar les ciutats del futur.

CaixaBank, amb més de 4 milions de clients majors de 65 anys i una quota superior al 34% en pensions domiciliades, té en marxa plans per potenciar l’atenció personal als majors de 65 anys, de formació i acompanyament digital, d’atenció de caixa sense restriccions horàries, i de reforç dels canals remots d’atenció al client sènior, entre altres.

L’entitat bancària disposa de la xarxa d’oficines i caixers més extensa de l’Estat. Totes aquestes iniciatives van portar CaixaBank a esdevenir, el 2022, la primera entitat a obtenir la certificació d’Aenor com a companyia compromesa amb la gent gran.

Tecnologia i reducció de CO2

Durant l’edició d’enguany del MWC, CaixaBank i la Fundació Mobile World Capital han presentat una experiència educativa interactiva per fer un càlcul aproximat de la petjada de carboni personal a partir de la computació de dades i la intel·ligència artificial. El panell de control avalua aspectes relacionats amb el consum a la llar, l’alimentació, la mobilitat, els hàbits de reciclatge. Amb el creuament de dades, els participants reben recomanacions i alternatives personalitzades que contribueixen a reduir la petjada de carboni. L’experiència té l’origen en una eina que ja té integrada l’app de CaixaBank i és operativa per als clients de l’entitat. L’experiència per calcular la petjada de carboni posa de manifest el potencial de la tecnologia per contribuir a la generació d’una major consciència col·lectiva encarada a un model de consum més sostenible tant des del punt de vista ambiental com social.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia