Educació

educació

Un de cada tres infants amb altes capacitats pateix assetjament escolar, segons un estudi

Un de cada tres infants amb altes capacitats pateix assetjament escolar, segons un estudi de l’Associació Promotora de la Fundació de nens i nenes amb Altes Capacitats (Fanjac). Aquests casos es donen principalment al pati, com ho afirmen més del 71% dels participants en la mostra. Entre els alumnes identificats, tot i que la majoria de centres té protocol contra l’assetjament, en una proporció “considerable” dels casos, aquest no s’ha activat. L’estudi apunta també que només la meitat dels alumnes tenen un pla individual elaborat, segons informa l’ACN. En l’actualitat, el Departament d’Educació té identificats 4.200 alumnes amb altes capacitats. Amb tot, de sde la Fanjac asseguren que hi ha molta infradetecció, malgrat remarcar que des del 2017 la identificació d’altes capacitat en l’alumnat ha augmentat un 62%.

L’entitat alerta que aquests infants i joves se senten rebutjats pels seus iguals perquè tenen un alt nivell cognitiu, el seu cervell funciona més de pressa i són capaços de donar resposta i aportar solucions innovadores als problemes. Quan això no té un acompanyament i persisteix en el temps, pot derivar en problemes de salut mental. De fet, la Fanjac afirma que més del 40% dels estudiants es troben en tractament psicològic i gairebé el 50% diu que ho ha estat en algun moment durant els seus estudis.

Davant d’aquesta situació, i coincidint amb el Dia Mundial de les Altes Capacitats, la Fanjac ha reclamat que els centres escolars disposin de més recursos humans i econòmics per afavorir el coneixement de què suposa tenir altes capacitats i la seva identificació, amb l’objectiu de prevenir aquests casos d’assetjament.

La presidenta de l’entitat, Sílvia González, considera que és fonamental que el sistema prengui consciència de la importància que té per aquests nens sentir-se integrats en el grup i lamenta que siguin les famílies les que demanen una avaluació professional la majoria de vegades. “Només en el 4% dels casos són sol·licitades per representants dels EAP o dels CDIAP”, assegura. També remarca que només un 21% dels docents tenen coneixements suficients sobre altes capacitats i no saben com actuar ni ajudar els alumnes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia