Societat

35a edició de la 080 Barcelona Fashion: projecció internacional i talent

080 Bar­ce­lona Fas­hion tanca la seva 35a edició rea­fir­mant el seu com­promís amb la inter­na­ci­o­na­lit­zació, un dels eixos clau per situar Bar­ce­lona i Cata­lu­nya com a refe­rents en el món de la moda. Impul­sada per la Gene­ra­li­tat a través del Con­sorci de Comerç, Arte­sa­nia i Moda (CCAM) del Depar­ta­ment d’Empresa i Tre­ball, la pla­ta­forma reforça la seva vocació trans­for­ma­dora, pro­mo­vent el talent cre­a­tiu i esta­blint siner­gies amb la indústria. Actu­al­ment, el sec­tor de la moda cata­lana compta amb més de 13.500 empre­ses, genera una fac­tu­ració anual de 14.500 mili­ons d’euros i ocupa més de 80.000 per­so­nes.

24 dis­se­nya­dors, dis­se­nya­do­res i mar­ques de moda

Al llarg de qua­tre dies, el recinte moder­nista de Sant Pau ha aco­llit les des­fi­la­des de 24 dis­se­nya­do­res, dis­se­nya­dors i mar­ques de moda: 404 Stu­dio, AAA Stu­dio, Acro­matyx, Alvar Merino, Anel Yaos, Compte Spain, Custo Bar­ce­lona, Doblas, Domin­nico, Eik? Ai, Eñaut, Ernesto Naranjo, Escor­pion, Gui­llermo Jus­ti­cia, Habey Club, Juan Vidal, Lola Casa­de­munt by Maite, Mai­son Moon­si­eur, MANÉMANÉ, MaríaEs­coté, Rube­arth, Simorra, The Label Edi­tion i Txell Miras.

Aquesta edició ha incre­men­tat el nom­bre de mar­ques que par­ti­ci­pen per pri­mera vegada en la pla­ta­forma, atre­tes per la pro­jecció inter­na­ci­o­nal i valors de la pla­ta­forma. Així, mar­ques emer­gents i nous talents han com­par­tit espai amb fir­mes més con­so­li­da­des, totes elles com­pro­me­ses i cons­ci­en­ci­a­des amb els valors de la 080 Bar­ce­lona Fas­hion.

Un 080 Bar­ce­lona Fas­hion en cons­tant evo­lució

Aquesta edició d’abril, la 080 Bar­ce­lona Fas­hion ha comp­tat amb una nova imatge gràfica, Meta­mor­fosi, reflec­tint la seva cons­tant evo­lució. Una iden­ti­tat que no sols vol repre­sen­tar la moda, sinó que també fun­ci­ona com un agent de canvi en la per­cepció cul­tu­ral, fomen­tant un diàleg con­tinu entre la moda i les dis­ci­pli­nes cre­a­ti­ves afins. Un dis­seny creat per con­nec­tar emo­ci­o­nal­ment amb una audiència glo­bal, pre­pa­rada per a tes­ti­mo­niar i par­ti­ci­par en la rein­venció de la moda a Bar­ce­lona.

Més de 3.000 visi­tants a l’Open Area

La 35a edició de 080 Bar­ce­lona Fas­hion ha asso­lit xifres d’èxit, con­so­li­dant el seu abast glo­bal. Més de 3.000 visi­tants han pogut gau­dir d’aquest espai obert i a l’aire lliure on poder veure les des­fi­la­des en stre­a­ming i viure una experiència única gau­dint del millor street style.

Aquesta edició ha con­so­li­dat la pla­ta­forma com un dels apa­ra­dors d’interès més des­ta­cats del pano­rama inter­na­ci­o­nal, atra­ient l’atenció de pro­fes­si­o­nals de tot el món. Amb un total de 614 peri­o­dis­tes i cre­a­dors de con­tin­guts acre­di­tats, entre els quals 136 pro­ve­nen de diver­sos països inter­na­ci­o­nals. Durant les qua­tre jor­na­des, s’han apro­pat a Bar­ce­lona públic pro­ce­dent de països com Itàlia, França, Països Bai­xos, Regne Unit, així com des dels Estats Units. Aques­tes xifres posen de mani­fest el crei­xent reco­nei­xe­ment de la pla­ta­forma com a refe­rent del sec­tor.

En l’àmbit digi­tal, s’ha poten­ciat les visu­a­lit­za­ci­ons a Ins­ta­gram i You­Tube en stre­a­ming, amb la cre­ació de con­tin­guts estàtics i de vídeo, amb una cober­tura de l’esde­ve­ni­ment glo­bal, des de les des­fi­la­des fins al backs­tage.

Con­nexió entre moda i arte­sa­nia

L’arte­sa­nia ha estat molt pre­sent a totes les col·lec­ci­ons, fusi­o­nant cre­a­ti­vi­tat con­tem­porània amb ofi­cis tra­di­ci­o­nals, ofe­rint una mos­tra de la riquesa de les tècni­ques arte­sa­nals. Des de bro­dats al tre­ball de la pell, les fir­mes han incor­po­rat ele­ments que rei­vin­di­quen els ofi­cis arte­sa­nals, for­mant part de l’adn de les fir­mes.

Les col·lec­ci­ons han pre­sen­tat una gran vari­e­tat de com­ple­ments i acces­so­ris, com bos­ses, joie­ria i biju­te­ria maxi­ma­lista; així com saba­tes, mol­tes de les saba­tes per­so­na­lit­za­des per les mar­ques per com­ple­men­tar els looks, posant en relleu aquesta con­nexió entre moda i arte­sa­nia.

També l’upcy­cling ha estat pre­sent en diver­ses pro­pos­tes, amb la recu­pe­ració de mate­ri­als i tei­xits que s’han trans­for­mat en noves peces, pro­mo­vent la sos­te­ni­bi­li­tat i la pro­ducció local. Una com­bi­nació de cre­a­ti­vi­tat, tra­dició i consciència medi­am­bi­en­tal que ha apor­tat un nou caràcter a les cre­a­ci­ons.

Patro­ci­na­dors i col·labo­ra­dors de la 35 edició de 080 Bar­ce­lona Fas­hion

En aquesta edició, l’esde­ve­ni­ment ha comp­tat amb el suport de 3 patro­ci­na­dors i 8 col·labo­ra­dors. Els patro­ci­na­dors són MAC Cos­me­tics (maqui­llatge ofi­cial), Wella (per­ru­que­ria ofi­cial), ME Bar­ce­lona (hotel ofi­cial).

Pel que fa als col·labo­ra­dors, les mar­ques que par­ti­ci­pen en aquesta edició són: Thuya Pro­fes­si­o­nal Line (mani­cura ofi­cial), Rowenta (plan­xat e higi­e­nit­zació ofi­cial), La Roca Village (destí de moda ofi­cial i experiència), Aqua­bona (aigua ofi­cial), Coin­treau (licor ofi­cial), Coo­lif­ting (trac­ta­ment ofi­cial), La Dama (res­tau­rant col·labo­ra­dor) i Bas­tian Beach (res­tau­rant col·labo­ra­dor).

080 Bar­ce­lona Fas­hion: la set­mana de la moda cata­lana

La 080 Bar­ce­lona Fas­hion és una pla­ta­forma cre­a­tiva pro­mo­guda per la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya, a través del Depar­ta­ment d’Empresa i Tre­ball i el Con­sorci de Comerç, Arte­sa­nia i Moda (CCAM). La seva pri­o­ri­tat és impul­sar la trans­for­mació del sec­tor de la moda cata­lana, tant a escala naci­o­nal com inter­na­ci­o­nal, apos­tant per la inno­vació i la cre­a­ti­vi­tat. A més, es pre­senta com a motor de canvi i cons­ci­en­ci­ació, pro­mo­vent valors com la sos­te­ni­bi­li­tat, la cir­cu­la­ri­tat i la diver­si­tat. L’objec­tiu és crear un espai per al diàleg i la reflexió, on dis­se­nya­dors, dis­se­nya­do­res i la indústria puguin explo­rar noves mane­res d’expres­sar-se, con­su­mir i interac­tuar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.