Societat

Els manuals de Boeing no especifiquen com resoldre l'avaria que va causar l'accident de Spanair

Successos

Un nou informe de la comissió d'inves­ti­gació d'acci­dents aeris del Minis­teri de Foment, indica que els manu­als de man­te­ni­ment dels avi­ons Boeing no espe­ci­fi­quen com solu­ci­o­nar l'inci­dent que va oca­si­o­nar el sinis­tre de Spa­nair a l'aero­port de Bara­jas el 20 d'agost, ja que no tenen un apar­tat sobre els indi­ca­dors d'alta tem­pe­ra­tura RAT (sobre­es­cal­fa­ment d'una sonda) men­tre l'apa­rell està a terra.

Boeing argu­menta, però, que hi ha diver­ses sec­ci­ons d'un dels capítols del manual que "serien d'uti­li­tat per detec­tar l'ori­gen d'aquesta ava­ria", segons ha avançat Cata­lu­nya Infor­mació.

La inves­ti­gació cons­tata que "no hi havia uns pas­sos a seguir per part del per­so­nal de man­te­ni­ment, ni tan sols dins del mateix ope­ra­dor; pas­sos que depe­nen de l'experiència pròpia del per­so­nal de man­te­ni­ment". Així, s'excul­pa­ria els tècnics de man­te­ni­ment que eren a Bara­jas el dia del sinis­tre, on van morir 154 per­so­nes i 18 més van que­dar feri­des de gra­ve­tat.

L'informe, amb data del 25 de febrer, reco­mana a la com­pa­nyia Boeing que inclo­gui "les ins­truc­ci­ons deta­lla­des per a la detecció de l'ori­gen i reso­lució de l'ava­ria, l'escal­fa­ment en terra de la sonda de tem­pe­ra­tura RAT".



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.