Urbanisme

Les claus

Moltes places de rotació i pocs pàrquings de venda directa

L'estudi de via­bi­li­tat del pàrquing de la plaça de Mossèn Sol, al barri del Ras­tre, asse­nyala que el 80% de les pla­ces hau­rien de ser de rotació, i que només un 20% hau­rien de des­ti­nar-se a la venda directa. Així, la majo­ria de les 249 pla­ces d'aquest apar­ca­ment s'afe­gi­rien a les 197 pla­ces d'ús lliure del pàrquing sub­ter­rani del car­rer Mont­cada, sota l'edi­fici de les dele­ga­ci­ons. En aquest cas, l'Ajun­ta­ment –que ges­ti­o­narà dues de les plan­tes del pàrquing, ja que l'altra serà per a ús dels ser­veis ter­ri­to­ri­als de la Gene­ra­li­tat– no ha pre­vist ni la venda ni la cessió d'una part d'aques­tes pla­ces públi­ques. Amb tot, l'explo­tació del pàrquing del car­rer Mont­cada també s'ator­garà en con­cessió, però per un període de 40 anys.

Menys a la superfície

La cons­trucció dels apar­ca­ments sub­ter­ra­nis de la plaça Mossèn Sol i del car­rer Mont­cada, els pri­mers de paga­ment al nucli antic, con­trasta amb l'eli­mi­nació de les pla­ces de superfície que han sig­ni­fi­cat les obres de la plaça de l'Absis i del car­rer Bisbe Aznar –en aquest últim cas, es trac­tava d'una zona blava–. També hi haurà menys pla­ces gratuïtes després de les obres del car­rer del Vall i la reur­ba­nit-
zació de l'eixam­ple del Ras­tre.