El baixador del TAV a l'aeroport aprofitarà vies existents i valdrà 13 milions
La Generalitat calcula que tindria una demanda d'1,2 milions de viatgers a l'any
Ricard Font aposta per negociar cada any amb la companyia Ryanair
El director general de Transports i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Ricard Font, va avançar ahir més detalls del futur baixador del TAV a l'aeroport de Girona. Font va ser el convidat del Cercle d'Infraestructures, on va mostrar l'estudi previ que han elaborat. El baixador no es farà allà on l'havia previst la planificació actual, sinó al PAET (punt d'avançament i estacionament de trens) que hi ha uns metres més avall. Tot i que quedaria una mica més lluny de l'aeroport, Font va defensar que Adif ja hi ha construït quatre vies, i que per tant la inversió seria mínima. De fet, la va xifrar en 13,2 milions, que es dividirien en dues fases i servirien per fer un petit edifici que servís com a estació, adequar les andanes i les vies i un aparcament de vehicles, des d'on es connectaria amb l'aeroport amb un servei de busos.
Ara els pròxims passos seran parlar amb l'Estat perquè permeti aquests nous usos, el cost dels quals el pagaria la Generalitat, sense descartar la col·laboració privada. Segons els càlculs, l'estació donaria servei a 1,2 milions de viatgers a l'any i englobaria una àrea territorial àmplia, com ara el Baix Empordà, la Selva o Osona. El preu del bitllet fins a Barcelona seria d'uns 12 euros.
Reunions amb Ryanair
Font també es va referir a les declaracions de Michael O'Leary, president de Ryanair, que va dir a la Generalitat que pagui l'establert en el preacord “o se'n vagi a l'infern”. Va comentar que la voluntat del govern és negociar el conveni cada any amb la companyia, i que faran el màxim possible per arribar a un acord. La prioritat ara és assegurar la inversió i el contracte d'aquest any.
LA FRASE
Opinions dels candidats de Girona
El cap de llista de CiU per Girona, Carles Puigdemont, va reclamar que l'aparcament del baixador també faci les funcions de pàrquing dissuasiu de l'àrea urbana de Girona, i que tingui bones connexions amb la ciutat. D'altra banda, la candidata del PSC, Pia Bosch, prioritza “a curt termini la necessitat de tancar el conveni amb Ryanair”, perquè és bàsic en crisi “garantir l'arribada de gent de fora” i garantir turistes l'hivern que ve.