Societat

Societat

Èxit de públic a la primera edició de la fira de Playmobil d'Alpicat

L'Alpiclick, que vol doblar superfície l'any que ve, atrau famílies i col·leccionistes que fan cua per visitar nou diorames amb més de 4.000 figures

En una època domi­nada per les noves tec­no­lo­gies, hi ha jogui­nes nas­cu­des fa més de 40 anys que con­ti­nuen des­per­tant pas­si­ons entre grans i petits. És el cas de les figu­res de Play­mo­bil, pro­ta­go­nis­tes d'una nova fira a Alpi­cat, al Segrià, que ha superat totes les expec­ta­ti­ves. Els orga­nit­za­dors de l'Alpi­click es plan­te­gen doblar la superfície expo­si­tiva l'any que ve tras­lla­dant el cer­ta­men al pavelló muni­ci­pal. I és que famílies i col·lec­ci­o­nis­tes han fet una bona estona de cua aquest diu­menge per acce­dir a la sala la Unió d'Alpi­cat, on s'hi han ins­tal·lat nou dio­ra­mes amb més de 4.000 figu­res recre­ant esce­nes des de pre­històriques a futu­ris­tes, pas­sant pels tra­di­ci­o­nals cas­tells medi­e­vals o for­ta­le­ses de l'oest nord-ame­ricà.

Els visi­tants també poden par­ti­ci­par en tallers cre­a­tius o recer­ques de ninots ama­gats. S'espera que entre els dos dies pas­sin per la fira més de 3.000 per­so­nes. Totes les acti­vi­tats són gratuïtes amb la com­pra de l'entrada, que té un preu de 3 euros a par­tir dels tres anys. La fira, orga­nit­zada per l'Ajun­ta­ment d'Alpi­cat i l'asso­ci­ació Click Fac­tory Fest, també compta amb punts de venda. A més, té un ves­sant soli­dari, ja que part de la recap­tació se cedirà a l'asso­ci­ació Aremi dedi­cada a l'atenció de per­so­nes amb paràlisi cere­bral.

A la sala la Unió d'Alpi­cat s'hi han ins­tal·lat nou grans dio­ra­mes de dife­rents temàtiques. N'hi ha dos dedi­cats a la pre­història i la resta repro­du­ei­xen esce­nes de l'antic Egipte i Roma, l'edat mit­jana, l'època vic­to­ri­ana, l'oest nord-ame­ricà, o fins i tot un de futu­rista. També hi ha un zoo fet amb ‘clicks' i un altre dio­rama pro­ta­go­nit­zat pels tres mos­que­ters. A banda dels tallers cre­a­tius de dio­ra­mes i l'acti­vi­tat de ‘bus­ca­clicks' ama­gats, també s'han pro­jec­tat pel·lícules de Play­mo­bil i hi ha hagut actu­a­ci­ons de màgia en directe.

Des de l'Ajun­ta­ment d'Alpi­cat, orga­nit­za­dor del cer­ta­men jun­ta­ment amb Click Fac­tory Fest, es des­taca que s'ha fet una “aposta ferma” per una ini­ci­a­tiva de caire fami­liar i que suposa un nou pas dins la posada en marxa de pro­jec­tes que dina­mit­zen Alpi­cat. És pre­ci­sa­ment aquesta ves­sant inter­ge­ne­ra­ci­o­nal una de les que es pretén poten­ciar amb Play­mo­bil Alpi­click, ja que el cer­ta­men posa en con­tacte d'una manera més estreta pares i fills a través d'una acti­vi­tat lúdica.

Tant l'alcalde d'Alpi­cat, Joan Gilart, com un des res­pon­sa­bles de la firma Click Fac­tory Fest, Ale­xis Andreu, s'han mos­trat molt satis­fets de la res­posta del públic i han donat per fer que la con­tinuïtat de la fira està garan­tida. No només això sinó que l'opció més pro­ba­ble és que la segona edició de l'Alpi­click es tras­lladi al pavelló muni­ci­pal, fet que supo­sa­ria pràcti­ca­ment doblar la superfície de la sala La Unió (uns 600 metres qua­drats). “És evi­dent que l'èxit que hem tin­gut aquest any fa que ens plan­te­gem que la fira se cele­bri l'any que ve en unes ins­tal·laci­ons més grans que donin cabuda a més gent”, ha dit Gilart. Andreu ha afe­git que “vam voler fer una prova pilot, no sabíem què ens tro­baríem, i el resul­tat ha estat molt bo”.

Pel que fa a la vigència dels Play­mo­bil, Ale­xis Andreu des­taca que la firma “ha sabut rein­ver­tar-se”. “Fa 30 o 40 anys eren ninots molt bàsics men­tre que ara tro­bem infi­ni­tat de com­po­nents i figu­re­tes; a més, hi ha molts artis­tes que saben apro­fi­tar les peces per apor­tar un plus de cre­a­ti­vi­tat que fa volar la ima­gi­nació de pares i fills i dóna a la joguina un valor afe­git”, afirma. Tot això per­met que el 'clicks' con­tinuïn aixe­cant pas­si­ons tot i com­pe­tir amb els dis­po­si­tius tec­nològics d'última gene­ració.

Tant els orga­nit­za­dors com els visi­tants de la fira han remar­cat que el Play­mo­bil és un dels jocs més interac­tius a les famílies ja que molts dels qui ara són pares i mares hi havien jugat de petits i con­ti­nuen fas­ci­nats per les figu­res. Mol­tes de les famílies que no s'han vol­gut per­dre l'Alpi­click han expli­cat que són fidels a altres esde­ve­ni­ments simi­lars que se cele­bren a prop de Lleida, com les fires de 'clicks' que s'orga­nit­zen a Tàrrega o Mont­blanc.

El preu de l'entrada inclou la par­ti­ci­pació en un sor­teig i una part de la recap­tació se cedirà a l'asso­ci­ació Aremi dedi­cada a l'atenció de per­so­nes amb paràlisi cere­bral.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia