Lleida es llança a l'ofensiva per ser la plataforma logística dels Jocs Olímpics entre Barcelona i el Pirineu

L'alcalde Àngel Ros presenta la ciutat com a subseu i vol autovies cap a la serralada

A Lleida, els Jocs Olímpics del 92 li van pas­sar de llarg. Ara, en canvi, sem­bla des­ti­nada a jugar un paper des­ta­cat en la can­di­da­tura bar­ce­lo­nina per als Jocs Olímpics d'hivern del 2022. En la visita a l'estació d'Espot aquest diu­menge pas­sat, Jordi Hereu va citar diver­ses vega­des la cui­tat de Lleida. De fet, va ser l'únic muni­cipi que va citar en el petit dis­curs que va fer als peri­o­dis­tes a peu de pista, men­tre que per a la resta va limi­tar a usar un genèric Piri­neu. Un detall que no va pas­sar des­a­per­ce­but a l'alcalde Àngel Ros, que des del mateix dia que es va donar a conèixer la can­di­da­tura està mani­o­brant perquè Lleida acom­pa­nyi Bar­ce­lona en l'aven­tura olímpica amb un rol des­ta­cat.

Seria l'única ciu­tat no piri­nenca a tenir un paper des­ta­cat. Lleida no és Bar­ce­lona ni tam­poc és al Piri­neu, però aspira a fer de nexe entre la capi­tal cata­lana i les esta­ci­ons d'esquí de la Val d'Aran, l'Alta Riba­gorça, el Pallars i l'Alt Urgell. Des de la Pae­ria expli­quen que la seva aposta és con­ver­tir-se en la «pla­ta­forma logística» de les acti­vi­tats que es puguin fer a les esta­ci­ons del Piri­neu llei­datà. «Dis­po­sem de l'aero­port d'Alguaire i també d'una futura con­versió en auto­via dels eixos via­ris que con­nec­ten amb les tres prin­ci­pals valls piri­nen­ques: Lleida-Val d'Aran, Lleida-Sort i Lleida-Seu d'Urgell-Andorra.»

El COI no vol que les pro­ves espor­ti­ves se cele­brin a més de 90 minuts de distància de les seus olímpi­ques. Això des­car­ta­ria el Piri­neu llei­datà si el punt de referència fos Bar­ce­lona. Però Lleida, a 90 minuts en cotxe de Bar­ce­lona, serà, en auto­via, a 90 minuts de Vielha, i a menys de 90 de Sort i de la Seu d'Urgell. Unes con­ne­xi­ons que, si final­ment no es fan els Jocs, seran igual­ment útils a la ciu­tat, que té el Piri­neu al cen­tre de la seva estratègia turística. Com més lluny arribi la can­di­da­tura (el 2013 el COE deci­dirà entre les pro­pos­tes de Sara­gossa i Bar­ce­lona, i el 2015 deci­dirà el COI), més pos­si­bi­li­tats tindrà Lleida que les auto­vies s'esti­guin fent.

El mercat de l'est, objectiu dels lleidatans

L'entrada en funcionament de l'aeroport d'Alguaire i el ressò internacional d'una candidatura olímpica fa que les autoritats lleidatanes vegin possible que, per fi, el turisme internacional arribi al Pirineu català. L'objectiu és el turisme britànic i l'emergent turisme rus que ara va als Alps o al vessant nord del Pirineu a través de Tolosa de Llenguadoc. Ahir, precisament, es va donar a a conèixer un estudi del consultor suís Laurent Vanat que situa el turisme dels països de l'Est com el gran mercat emergent en el turisme d'esquí, un turisme que mou 105,7 milions de persones a l'any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.