Societat

El sector turístic atrau al públic local amb preus més baixos i ofertes diverses

Hotels luxosos a l’abast de més gent, descomptes per a sanitarisi el túnel del Cadí gratis, entre les iniciatives mentre no arriben els viatgers internacionals

El sec­tor turístic es comença a pre­pa­rar per a una nova tem­po­rada d’estiu coin­ci­dint amb el tram final del des­con­fi­na­ment i amb les fron­te­res encara tan­ca­des. És per això que ha posat el focus en el turista català i de la mateixa regió sanitària amb ofer­tes atrac­ti­ves amb l’argu­ment d’ofe­rir-los una esca­pada després d’una pri­ma­vera i una Set­mana Santa ine­xis­tent. Boni­fi­ca­ci­ons al Túnel del Cadí, hotels de luxe al cen­tre de Bar­ce­lona a preus més bai­xos de l’habi­tual i des­comp­tes de fins el 30% als sani­ta­ris són algu­nes de les ini­ci­a­ti­ves que ha impul­sat el sec­tor per sal­var part de la fac­tu­ració d’aquest any. A la costa giro­nina, en canvi, espe­ren l’ober­tura de fron­te­res amb una ofen­siva al mer­cat holandès perquè s’allotgi en càmpings.

Amb la cul­mi­nació de la deses­ca­lada, el sec­tor turístic intenta recu­pe­rar el temps i els cli­ents per­duts durant el con­fi­na­ment amb ofer­tes per als resi­dents a Cata­lu­nya o a la mateixa regió sanitària fins almenys l’1 de juliol, la data pre­vista per obrir les fron­te­res pel govern espa­nyol tot i que aquesta set­mana la minis­tra Reyes Maroto anunciés que seria el 22 de juny i fos rec­ti­fi­cada pel seu exe­cu­tiu. Aques­tes con­tra­dic­ci­ons han des­per­tat les crítiques del sec­tor i de les agències de viatge perquè “no aju­den gens a la reac­ti­vació”. Men­tres­tant, la patro­nal Pimec dema­nava que el 15 de juny l’Estat ja obrís les fron­te­res per no per­dre pis­to­nada res­pecte França o Itàlia.

I és que la Gene­ra­li­tat cal­cula que el sec­tor turístic ha per­dut 15.000 mili­ons d’euros pel coro­na­vi­rus i ha quan­ti­fi­cat en 7.500 mili­ons les aju­des que cal­drien per “sal­var una part del sec­tor”. Per això, en els pròxims dies el Govern pre­sen­tarà una cam­pa­nya adreçada al turista domèstic, tot i que molts empre­sa­ris del sec­tor ja s’han avançat amb les seves pròpies ini­ci­a­ti­ves.

‘Ni a casa teva ni a la meva’

A Bar­ce­lona, el grup hote­ler Royal Hotels ha llençat la cam­pa­nya ’Ni a casa teva ni a la meva’ per al retro­ba­ment de pare­lles d’ena­mo­rats després de la qua­ran­tena, amb des­comp­tes de fins al 50% i habi­ta­ci­ons a 89 euros en els seus esta­bli­ments del Pas­seig de Gràcia i les Ram­bles. La ini­ci­a­tiva s’emmarca en el procés de reo­ber­tura dels hotels, on la cadena també ofe­rirà altres ser­veis en el marc d’una “esca­pada de des­con­nexió” a la mateixa ciu­tat, com sopars romàntics, ter­ras­ses amb vis­tes a la ciu­tat i el late check out fins a les cinc de la tarda, entre d’altres.

En la mateixa línia, aquest diven­dres es podien tro­bar habi­ta­ci­ons dobles en hotels de 4 estre­lles i apar­ta­ments de luxe ja dis­po­ni­bles a la capi­tal cata­lana a par­tir de 500 euros per a set nits (entre el 23 i el 30 de juny), preus força més bai­xos en com­pa­ració amb altres anys a les por­tes de l’estiu. A més, en molt casos, s’ofe­reix l’opció d’anul·lar l’estada sense cost.

Boni­fi­ca­ci­ons al Túnel del Cadí després de “pagar el peatge de que­dar-se a casa”

A la Cer­da­nya, l’enti­tat que agrupa el sec­tor empre­sa­rial pre­para una acció de pro­moció econòmica i turística de la comarca basada en l’arri­bada de l’estiu i la recu­pe­ració de la mobi­li­tat entre regi­ons sanitàries. D’aquesta manera, el Wel­come Sum­mer Cer­da­nya, que ja compta amb la par­ti­ci­pació de més d’un cen­te­nar d’empre­ses de deu sec­tors d’acti­vi­tat dife­rents, es durà a terme durant un dels dos caps de set­mana de la segona quin­zena d’aquest mes de juny; un cop hi hagi diver­sos àmbits ter­ri­to­ri­als que esti­guin en la fase 3 de la deses­ca­lada i es per­me­tin els des­plaçaments entre aquests.

El pre­si­dent de l’asso­ci­ació Empre­sa­riat Cer­da­nya, Fran­cesc Armen­gol, explica que aquest esde­ve­ni­ment està obert tant a la gent que té la seva segona residència a la comarca com a la resta de turis­tes que la vul­guin visi­tar i la població que hi viu durant tot l’any. A més, ha vol­gut dei­xar clar que tot ple­gat es desen­vo­lu­parà de forma “segura” i seguint els cri­te­ris sani­ta­ris. “No volem cap rebrot ni haver de tor­nar endar­rere”, asse­gura Armen­gol, que diu que la cam­pa­nya ha apro­fi­tat la metàfora de “sor­tir d’un túnel molt llarg” i havent de “pagar el peatge de que­dar-nos a casa” per ofe­rir als cli­ents la boni­fi­cació del cost del Túnel del Cadí.

De fet, la Fun­dació Hos­pi­tal de Puig­cerdà serà una de les prin­ci­pals bene­ficiàries d’aquesta acció, ja que es pretén que les per­so­nes que hi par­ti­ci­pin “inver­tei­xin” els diners que obtin­guin d’aquest des­compte per a fer-hi un dona­tiu. Armen­gol també ha afir­mat que no es busca la “mas­si­fi­cació”, sinó fer un con­junt d’acti­vi­tats que con­tri­bu­ei­xin a donar una imatge de reac­ti­vació. Per aquest motiu, tenen clar que l’esde­ve­ni­ment es podria arri­bar a cele­brar igual­ment encara que l’àrea metro­po­li­tana de Bar­ce­lona no hagi arri­bat a la fase 3, sem­pre i quan la mobi­li­tat entre la resta de ter­ri­to­ris que esti­guin en aquest punt ja sigui pos­si­ble.

Per la seva banda, el Con­selh Gene­rau d’Aran pro­mou la cam­pa­nya “Aquest estiu, gau­deix de la Val d’Aran en família”, a través de la qual ofe­reix allot­ja­ment gratuït als menors de 12 anys, a més de des­comp­tes en acti­vi­tats per als més petits. L’objec­tiu de l’acció, vigent fins al 13 de setem­bre i ide­ada pel Patro­nat de Turisme i empre­sa­ris de la Val, és el de fomen­tar el turisme fami­liar de llarga durada i afa­vo­rir el con­sum al ter­ri­tori.

Des­comp­tes de fins al 40% al pri­mer hotel turístic que obre a la Costa Dau­rada

El Best Ter­ra­ma­rina de la Pineda, a Vila-seca (Tar­ra­gonès), és el pri­mer hotel turístic de la Costa Dau­rada que aixeca la per­si­ana aquest cap de set­mana. De moment, però, només pot rebre cli­ents de la regió sanitària. Per això, l’empresa ha llançat una oferta d’ober­tura amb des­comp­tes d’entre el 35% i el 40%, segons asse­nyala el direc­tor gene­ral cor­po­ra­tiu de Best Hotels, Joan Alcu­bi­lla.

En con­cret, l’hotel ofe­reix una oferta d’allot­ja­ment a 50 euros entre set­mana i 100 euros el cap de set­mana, per habi­tació. Fins que no arribi la mobi­li­tat entre regi­ons sanitàries i l’ober­tura de fron­te­res, la com­pa­nyia estima ocu­pa­ci­ons del 20% durant la fase 3. Una xifra que és clara­ment insu­fi­ci­ent, però que per al grup hote­ler suposa una opor­tu­ni­tat de posar a pro­var els pro­to­cols i refer­mar l’ober­tura pro­gres­siva de més esta­bli­ments durant les pro­pe­res set­ma­nes.

A les comar­ques cen­trals, l’Ajun­ta­ment de Sant Fruitós de Bages ofe­reix des­comp­tes per men­jar i per per­noc­tar al muni­cipi els mesos de juliol i agost. Es tracta de des­comp­tes direc­tes de 10 euros en el cas del sec­tor de la res­tau­ració i de 15 euros en el sec­tor hote­ler i d’habi­tat­ges turístics. Les aju­des es podran des­car­re­gar des de l’apli­cació mòbil muni­ci­pal en forma de codis que s’hau­ran de pre­sen­tar als esta­bli­ments en el moment del paga­ment. Cada per­sona podrà des­car­re­gar un màxim de cinc codis per a bars i res­tau­rants i cinc més per a hotels i pisos turístics. En total hi haurà 10.000 codis de 10 euros i 4.000 codis de 15 euros, la qual cosa suposa una injecció directa al sec­tor de 160.000 euros.

Cam­pa­nya per als sani­ta­ris: ’Ara us cui­dem nosal­tres’

De la seva banda, Turisme Gar­rotxa ha posat en marxa una cam­pa­nya amb des­comp­tes de fins al 30% a les reser­ves per als pro­fes­si­o­nals sani­ta­ris. Amb el lema ’Ara us cui­dem nosal­tres’, el sec­tor turístic vol agrair la tasca que estan fent amb els paci­ents de covid-19 des de la pri­mera línia i, al mateix temps, con­tri­buir a la reac­ti­vació econòmica d’un sec­tor que ha que­dat molt tocat per l’estat d’alarma. Més de 35 esta­bli­ments s’hi han sumat i la cam­pa­nya estarà oberta fins al 25 de març del 2021, període en què els tre­ba­lla­dors sani­ta­ris podran esco­llir entre dife­rents esta­des i experiències turísti­ques a preus espe­ci­als.

Pel que fa a la costa giro­nina, el sec­tor turístic espera ja l’ober­tura de fron­te­res. I per això, hi haurà acci­ons que se cen­tra­ran específica­ment a atraure els visi­tants estran­gers. L’Asso­ci­ació de Càmpings de Girona tre­ba­lla amb el Patro­nat de turisme per impul­sar una cam­pa­nya de pro­moció “intensa” als Països Bai­xos. Entre d’altres acci­ons, per exem­ple, es gra­varà un pro­grama a la tele­visió holan­desa sobre els càmpings giro­nins.

De fet, els holan­de­sos repre­sen­ten fins al 30% dels cli­ents dels càmpings giro­nins i, jun­ta­ment amb els ale­manys, en són els prin­ci­pals. “L’objec­tiu de la cam­pa­nya és recu­pe­rar la con­fiança d’aquest cli­ent, i sobre­tot els sèniors en tem­po­rada baixa”, diuen des de l’asso­ci­ació, que també vol fer altres acci­ons simi­lars en altres països.

En paral·lel, muni­ci­pis del lito­ral també impul­sen cam­pa­nyes específiques per atraure turisme després de la crisi sanitària. Al Baix Empordà ha nas­cut ’Platja d’Aro Por­tes Ober­tes’. La cam­pa­nya, impul­sada per l’asso­ci­ació d’empre­sa­ris, sor­teja obse­quis, experiències i esta­des al muni­cipi. S’allar­garà fins a finals d’agost i el prin­ci­pal reclam són els sor­te­jos set­ma­nals de lots regal a través d’Ins­ta­gram.

Vals regal a boti­gues de roba, espor­ti­ves, lli­bre­ries o òpti­ques; experiències de salut, espor­ti­ves i d’oci noc­turn, o allot­ja­ments per a una o dues nits amb esmor­zar o spa, són alguns dels obse­quis que inclou el ’Platja d’Aro Por­tes ober­tes’. Des de l’asso­ci­ació, de fet, estan con­vençuts que la cam­pa­nya serà “un mirall” per a d’altres muni­ci­pis turístics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia