Societat

eDreams atendrà els afectats per l'anul·lació dels bitllets de Ryanair

Turisme

L'agència de viat­ges per inter­net eDre­ams acti­varà un equip d'emergència per aten­dre tots els pas­sat­gers que hagin com­prat bit­llets de la com­pa­nyia Rya­nair, l'aerolínia irlan­desa que ha anun­ciat que can­cel·larà les reser­ves dels seus vols fetes a través de pàgines web de ter­cers, els ope­ra­dors que com­pa­ren preus com eDre­ams.

eDre­ams ha expli­cat que inten­tarà bus­car solu­ci­ons "fac­ti­bles i imme­di­a­tes", sense cost per als afec­tats, per a la qual cosa ha avançat que renun­ciarà a totes les seves comis­si­ons en les pos­si­bles reser­ves subs­ti­tutòries, tant per a les rea­lit­za­des en el seu por­tal, com per a la resta d'agències.

A més, eDre­ams ha anun­ciat que està estu­di­ant totes les "acci­ons legals pos­si­bles" con­tra Rya­nair "per la seva irres­pon­sa­bi­li­tat, negligència i danys i per­ju­di­cis cau­sats als seus cli­ents per la can­cel·lació uni­la­te­ral de milers de reser­ves paga­des i con­fir­ma­des".

L'agència de viat­ges creu que la mesura adop­tada per Rya­nair tindrà un "efecte dominó" en milers de pas­sat­gers durant les seves vacan­ces d'estiu, que no podran arri­bar als seus des­tins "i això afec­tarà direc­ta­ment als hotels, llo­guer de cot­xes, res­tau­ració i oci en gene­ral".

Segons l'agència britànica PA, Rya­nair -que a par­tir de demà anul·larà les reser­ves fetes pels seus cli­ents a través de pàgines web com­pa­ra­ti­ves- ha emprès mesu­res legals con­tra l'ope­ra­dor italià Bra­vofly i l'ale­many V-Tours, i estu­dia fer el mateix en altres països euro­peus per posar fi a l'acti­vi­tat d'aques­tes pàgines que, segons diu, ofe­rei­xen infor­mació errònia i cobren tari­fes altes i recàrrecs.

El direc­tor gene­ral d'eDre­ams, Javier Bellido, ha negat aques­tes acu­sa­ci­ons i ha afir­mat que la com­pa­nyia aèria irlan­desa "no vol que les agències de viat­ges ofe­rei­xin com­pa­ra­ti­ves de preus i així evi­den­ciar que mol­tes vega­des Rya­nair és l'opció més cara".

En aquest sen­tit, Bellido explica que, després de com­pa­rar les tari­fes, només el 5% dels seus cli­ents aca­ben esco­llint Rya­nair.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.