Societat

enologia

Allau de peticions de productors espanyols per a la Barcelona Wine Week

La cita, que serà el mes de febrer, se celebrarà en dos pavellons de la Fira de Montjuïc perquè un pavelló havia quedat petit

1.100 cellers participaran a la cinquena edició de la BWW

La propera edició de la Barcelona Wine Week (BWW) serà multitudinària, per això l’organització (i per no morir d’èxit) enguany celebrarà l’esdeveniment en dos pavellons (i no un com fins ara, que s’havia quedat petit) de la Fira de Montjuïc. La clau de l’allau de peticions per poder participar en aquesta trobada del vi, que ja s’ha convertit en la més important de l’Estat, és que els productors espanyols (que sempre han mirat a Madrid com a principal palanca de projecció) s’han adonat de la importància del saló barceloní i han fet una allau de peticions per poder-hi participar. Darrera aquest interès hi hauria, segons Fira de Barcelona, l’estancament del consum de vi i les exportacions i el desig dels productors a buscar nous mercats per a créixer. En aquest context, Barcelona Wine Week 2025, focalitzada a obrir noves oportunitats de negoci al sector, ha tornat a completar el seu espai expositiu en temps rècord i reunirà més de 1.100 cellers. El saló espera atreure més de 24.000 visitants, un 20% internacionals. El saló creixerà un 31% en extensió, amb prop de 10.000 m² (+80% respecte a la primera edició, l’any 2020).

La Barcelona Wine Week ha presentat aquesta setmana a la seu de l’ÍCEX (España Exportación e Inversiones) a Madrid les exitoses xifres de la seva pròxima edició, que se celebrarà del 3 al 5 de febrer de 2025 en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona. El president del saló i de la D.O. Cava, Javier Pagés, ha assegurat que el sector del vi de qualitat espanyol ha tornat a apostar clarament per BWW i omplirà el recinte. La clau, segons ell, és que “tenim un saló de negoci que ja s’ha fet un lloc en el mercat internacional i un sector vitivinícola amb una diversitat impressionant que té la necessitat d’internacionalitzar-se i afegir valor al vi espanyol”.

Més de 75 Denominacions d’Origen i altres segells de qualitat de tot l’estat i fins a 16 comunitats autònomes seran presents en el saló. Entre les que hi participaran amb més cellers, destaquen la D.O.Ca La Rioja, la D.O. Cava i la D.O.Q. Priorat, seguides de les D.O.s Navarra, Penedès, Montsant, Ribera del Duero, Jumilla o Rueda.

El sector del vi de l’Estat veu com a principals reptes la necessitat de crear una imatge diferencial i d’arribar a les generacions joves, també que s’han de buscarnous mercats internacionals.

La directora d’Aliments, Vins i Gastronomia d’ ICEX España Exportación e Inversiones, María Naranjo, manté que una oportunitat pels vins de l’Estat de cara a 2025, son mercats amb gran potencial com Corea del Sud, el Japó, Polònia, Irlanda, Dinamarca o República Dominicana. També ha defensat una estratègia que passi per diversificar mercats, diferenciar-se, digitalitzar-se i atrevirse amb nous formats.

Segons l’últim informe de l’Observatori Espanyol del Mercat del Vi (OeMv), en els vuit primers mesos de 2024, Espanya va exportar 1.986 milions de litres de vi (-3,1%), per valor de 2.938 M€ (-0,1%). Malgrat la tendència a la baixa, continua sent el principal exportador mundial de vi en termes de volum i el tercer en valor. Els seus principals compradors són Alemanya, els Estats Units, el Regne Unit, França, Països Baixos, Suïssa, Bèlgica, el Canadà, el Japó i Mèxic.

Per a obrir noves oportunitats de negoci als expositors, BWW, en col·laboració amb ÍCEX, ha reforçat el seu programa Hosted buyers, amb el qual selecciona i convida grans importadors i distribuïdors de vins de tot el món. Amb aquest programa, el saló garanteix l’assistència de més de 700 compradors internacionals clau de països estratègics, entre ells les destinacions tradicionals europees, però també els Estats Units, el Canadà, la Xina, Mèxic, el Japó, el Brasil, Colòmbia o Corea del Sud.

Alhora, BWW convidarà un miler de compradors nacionals de la gran distribució, el comerç especialitzat i el canal Horeca, les principals vies de distribució de la producció vinícola nacional.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia