Eurofragance i l’Ajuntament creen un perfum que representa la identitat de Rubí
Rubí ja disposa d’una fragància pròpia que representa la identitat de la ciutat. Es tracta d’un ambientador mikado que ha creat l’empresa local Eurofragance per encàrrec de l’Ajuntament, en el marc del projecte Color, i que duu per nom 3003, Essència de Rubí, que és el codi numèric que correspon al vermell rubí dins el sistema de colors RAL.
La fragància es convertirà en un dels obsequis protocol·laris que ofereix el consistori a persones, empreses i entitats, amb l’objectiu que s’enduguin l’essència de Rubí condensada en un flascó. “Aquesta fragància és molt més que una olor. És una via d’accés directa i evocadora a la identitat de la ciutatí: la diversitat de la seva gent, la creativitat i el talent que hi ha a la ciutat, la riquesa del seu teixit econòmic...”, ha explicat l’alcaldessa, Ana María Martínez.
El projecte es va gestar durant la pandèmia, quan l’Ajuntament va convidar Eurofragance a fer realitat la idea. La companyia, capdavantera en el disseny de fragàncies i establerta a la ciutat des del 1995, és un clar exemple del perfil del teixit econòmic local, “una empresa implicada i còmplice que, com en moltes altres ocasions, va acceptar la nostra invitació de treballar plegats i traduir en olor el COLOR de Rubí”, com ha subratllat el regidor de Projecció de la Ciutat, Moisés Rodríguez Cantón.
Isabel Gil Trujillo, perfumista sènior d’Eurofragance, rubinenca de naixement i que estava treballant en aquells moments a Singapur, va assumir l’encàrrec de trobar la fórmula d’aquesta fragància, aportant-hi la seva expertesa professional i els records i l’estima cap a la seva ciutat. Aquest procés, químic i creatiu va culminar en un producte que recull l’essència del nom de la ciutat, amb aroma de fruits vermells com la magrana, gerds, mores, taronja, pruna i que contrasten amb ambre gris, fusta, tocs de canyella, clau, nou moscada i cardamom, taronja i pruna. Són ingredients que intenten evocar les més de cent nacionalitats que conviuen a la ciutat.
Els comerços locals estan entre els principals destinataris d’aquesta fragància, que l’Ajuntament els obsequia amb motiu de la seva implantació a Rubí o d’altres fets destacats, com ara aniversaris. La idea del consistori és que els establiments que ho desitgin puguin ambientar els seus locals amb la 3003 i així contribuir a difondre aquesta essència com un tret de la identitat rubinenca.
Com ha dit l’alcaldessa, “la fragància 3003 ens permet donar a conèixer la nostra ciutat i compartir els seus valors”. També ha destacat que, “un cop més, es demostra el potencial que té la col·laboració público-privada, en aquest cas entre un ajuntament i un teixit empresarial arrelat i implicat al territori”.
L’elaboració de l’aroma ve acompanyada del disseny del seu embalatge,, una caixa de color blanc amb les lletres que es vinculen al color robí, coincident fonèticament en català amb el nom de la ciutat. A l’interior, el flascó, allargat, té base hexagonal: “És la forma que hem adoptat en el projecte Color de Rubí, en el que l’Escola d’Art i Disseny de Rubí va definir els colors que identifiquen la ciutat”, afegeix Rodríguez