Societat

Totes les entrades de la ciutat tindran carril VAO el 2018 per reduir l'accés en vehicle privat

Transport

Bar­ce­lona tindrà car­rils espe­ci­als per als vehi­cles que cir­cu­lin amb una alta ocu­pació de viat­gers (VAO) a totes les entra­des de la ciu­tat en el ter­mini de deu anys. L'objec­tiu d'aquesta mesura, inclosa en el pla de mobi­li­tat urbana de Bar­ce­lona per al 2018, és reduir un 6% les entra­des i les sor­ti­des de la ciu­tat en trans­port pri­vat.

Actu­al­ment ja hi ha en ser­vei el car­ril VAO a l'accés per la Gran Via sud, està a punt de ser lici­tat el de la Meri­di­ana, i estan en pro­jecte el de l'auto­pista Ter­rassa-Man­resa i la AP-7 sud a la Dia­go­nal.

L'objec­tiu del pla de mobi­li­tat, pre­sen­tat ahir per la comissió de govern de l'Ajun­ta­ment, és incre­men­tar l'ús del trans­port públic. El regi­dor Fran­cesc Narváez va expli­car que la pre­visió és aug­men­tar en un 30% els des­plaçaments interns dins de la ciu­tat en trans­port públic i un 65% els d'entrada i sor­tida.

Per reduir la uti­lit­zació del vehi­cle pri­vat es poten­ciarà la cre­ació d'apar­ca­ments dis­su­a­sius a les entra­des de la ciu­tat, en zones pròximes a grans punts de con­nexió viària, com ara esta­ci­ons de Fer­ro­car­rils, Roda­lies i bus. També es faran nous car­rils bus segre­gats que con­tri­bui­ran a fer més atrac­tiu i ràpid aquest trans­port a aque­lles per­so­nes que habi­tu­al­ment es des­pla­cen en cotxe pri­vat.

L'Ajun­ta­ment vol afa­vo­rir fis­cal­ment els vehi­cles que cir­cu­lin plens. Per això dema­narà al govern que s'estudiïn mesu­res per crear peat­ges perquè "en hores punta es puguin fer des­comp­tes als vehi­cles amb una alta ocu­pació", va expli­car Narváez. Aquesta mesura està en període de pro­ves als túnels de Vall­vi­drera.

El pla de mobi­li­tat també pre­veu esten­dre les àrees ver­des d'apar­ca­ment per "treure el trànsit para­si­tari" que fa vol­tes a la recerca d'una plaça, va des­ta­car el regi­dor. Aquesta mesura ha resul­tat exi­tosa per fer més fluida la cir­cu­lació on s'ha ins­tau­rat. Narváez va recor­dar que entre els mesos de gener i febrer del 2008 es van crear 17.000 pla­ces d'apar­ca­ment de zona verda a Bar­ce­lona que han reduït un 13% la cir­cu­lació a la zona d'influència.

Un altre dels objec­tius del pla és poten­ciar els des­plaçaments a peu i en bici­cleta tant interns com de con­nexió, amb la fina­li­tat que aquesta moda­li­tat de trans­port gens con­ta­mi­nant repre­senti un 35% del total de des­plaçaments en deu anys. Narváez va dir que es fomen­tarà la con­nexió de les esta­ci­ons de Bicing i les de metro, Fer­ro­car­rils i Roda­lies, i que es cre­a­ran més apar­ca­ments per a bici­cle­tes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.