Societat

societat

Mor Oliviero Toscani el fotògraf italià que va revolucionar la publicitat

Autor de les campanyes provocatives i de denúncia social de la marca Benetton

El fotògraf i publicista italià, Oliviero Toscani, reconegut per les seves provocatives campanyes publicitàries amb la marca de moda Benetton, ha mort aquest dilluns, als 82 anys, a causa de l’amiloïdosi, una malaltia sense cura que patia des de fa anys, segons han informat mitjans del seu país.

Nascut a Milà (Itàlia) l’any 1942, el seu pare era fotoperiodista, i ell va decidir seguir-li els passos. Va estudiar fotografia a la Universitat de les Arts de Zúric i des d’aleshores es va convertir en l’ombra de darrere de grans campanyes publicitàries de marques com Esprit, Chanel, Robe di Kappa, Fiorucci, Prenatal, Inter, Snai, Toyota, Artemide, o Woolworth, entre moltes altres. També va treballar fent fotografies per revistes del sector de la moda com Elle, Vogue, GQ, Harper’s Bazaar, Esquire, Stern o Liberation. Però és especialment a partir de la dècada dels vuitanta quan el seu nom va revolucionar el món de la publicitat amb la marca United Colors of Benetton. Les seves campanyes creatives i provocadores van dur la firma a transformar-se en una de les més conegudes del món. Per exemple, una de les publicitats més famoses contenia una fotografia d’un malalt de sida, a un llit d’hospital, rodejat de familiars dolguts; altres incloïen al·lusions al racisme, la guerra, la religió o la pena de mort. Sempre des d’un punt incòmode i provocatiu. Va posar en circulació el concepte conegut com a shockvertising (publicitat d’impacte). Actualment aquest llenguatge ha esdevingut més comú, però en aquell moment va ser tota una revolució.

Al llarg de la seva vida també va retratar grans estrelles com John Lennon, Muhammad Ali, Lou Reed, Mick Jagger o Federico Fellini, a més de grans models com Cindy Crawford, Naomi Campbell, Claudia Schiffer o Monica Bellucci.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia