Senyalitzen els entorns de 325 escoles i hospitals per prohibir a les motos aparcar a la vorera
L’Ajuntament de Barcelona està senyalitzant els accessos de 325 escoles i hospitals per prohibir als conductors de motos aparcar a la vorera d’aquests entorns, arran de l’entrada en vigor de la modificació de l’Ordenança de circulació de vianants i vehicles (OCVV), l’1 de febrer, explica l’ACN. Prohibir aparcar en voreres d’accés a escoles i hospitals és una de les novetats i es preveu una sanció de 100 euros. La primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, ha destacat que amb el canvi normatiu volen “garantir el respecte a les voreres”, però que també ho volen fer generant places d’aparcament a la calçada. El consistori indica que des de principis d’any s’han imposat 717 denúncies de motos mal aparcades a la vorera -però no concreta en quins llocs-.
En declaracions als periodistes aquest dilluns davant una escola del Poblenou on s’estan senyalitzant els entorns amb la nova prohibició, el director de Serveis de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Adrià Gomila, ha explicat que l’objectiu d’aquesta campanya és “aclarir en cada punt l’àmbit en què està prohibit estacionar les motos a la vorera”, afegeix l’ACN.
Amb aquesta actuació, tots els centres hospitalaris i escolars de Barcelona tindran la senyalització als accessos, amb l’excepció d’aquells en què el carrer ja no permet l’estacionament de motos (carrers de plataforma única o amb vorera de menys de 3 metres). Les noves senyalitzacions se sumaran a les 4.047 existents per arribar als 4.372 trams de vorera a tota la ciutat amb la prohibició d’aparcar-hi motos.
Gomila ha assenyalat que l’altre vessant de la intervenció és incrementar les places de motos en calçada. Durant el mandat s’han creat prop de 2.500 noves places, 200 de les quals en entorns de centres educatius i hospitalaris. L’Ajuntament vol generar prop dels equipaments pendents de senyalitzar més de 700 noves places en calçada.
Afegeix l’ACN, que Bonet ha explicat que s’haurà de treballar per acabar amb la “cultura del porta a porta” de les motos - fent referencia que aquests vehicles solen aparcar a les voreres just davant de la seva destinació -. La primera tinenta d’alcaldia ha afegit que, a part de la campanya informativa, s’haurà de fer “pedagogia” per garantir el “respecte a les voreres” i generar nous estacionaments per a motos a les calçades.
En resposta a la pregunta de si l’objectiu de l’Ajuntament és acabar traient totes les motos de les voreres, Bonet ha explicat que aquesta és “l’horitzó natural” de Barcelona i de moltes altres ciutats, però ha insistit que l’Ajuntament ha de “generar les condicions perquè passi”.
La nova Ordenança de circulació de vianants i vehicles, que va entrar en vigor l’1 de febrer, preveu sancions de fins a 500 euros en cas d’incompliment -que es poden consultar al fulletó de la nova normativa de mobilitat- i una de les principals novetats que incorpora és l’obligació als usuaris de patinet elèctric de portar casc. També prohibeix que els patinets elèctrics circulin per les voreres i que ho faci més d’una persona, entre altres mesures. En el primer mes d’aplicació, la Guàrdia Urbana ha posat prop de 3.000 denúncies a conductors de patinets. Els usuaris de bicicletes tampoc poden circular per la vorera, amb l’excepció dels infants i els seus acompanyants.