societat
Figueres se suma a les concentracions per un servei ferroviari digne
La plataforma Defensem el Tren de l’Empordà convoca una concentració davant l’estació de Figueres pel dissabte 22 de març, a les 12 del migdia
Iaeden-Salvem l’Empordà, entitat que forma part de la plataforma Defensem el Tren de l’Empordà, amb l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i amb col.lectius de veïnes i veïns dels pobles de la línia, ha convocat per dissabte, 22 de març, a les 12 del migdia, una concentració davant l’estació de Figueres amb el lema Defensem el Tren. La del capital de l’Empordà se suma doncs a les concentracions simultànies convocades a Lleida, Molins de Rei, Tarragona, Tortosa, Segur de Calafell, Valls, Cardedeu i La Garriga.
Al comunicat, la plataforma Defensem el tren de l’Empordà exposa que “Els retards i les supressions de trens són el pa de cada dia, tant en els serveis de rodalies, com en els regionals. La línia de Portbou no és pas una excepció. El nostre tren pateix les conseqüències de molts anys de no invertir, però també d’una visió del servei que ignora i menysprea les persones, els usuaris i les usuàries.”
Hi aporten dades: “Ho diuen les dades oficials. Entre el 1990 i el 2018, els governs centrals, tant del PP com del PSOE, van invertir 60.000 milions d’euros en l’alta velocitat i només 3.600 milions en els serveis de rodalies. 1.700 milions a Cercanías Madrid, 600 milions a Rodalies de Barcelona i 1.300 milions a la resta de l’estat. En els serveis de regionals, com els de la nostra línia, la inversió també va ser ridícula. I no és pas precisament per falta de viatgers. La línia de Barcelona a Portbou, és la primera línia de l’estat en nombre de passatgers pel que fa als serveis de Mitjana Distància”.
La plataforma creu que no es milloren les coses per culpa del govern espanyol i indica quin son els punts principals d’aquest greuge, entre altres: “Perquè en 7 anys no reverteixes 30 anys de desinversió”; “Perquè una cosa és pressupostar unes obres i una altra molt diferent és que s’executin. Aquest és un problema que afecta tot l’estat, menys a Madrid”; “Perquè ADIF massa sovint planifica les obres tenint ben poc en compte com afectarà el servei”; i “perquè hi ha una gestió deficient que fa que molts trens ja surtin tard de la seva estació d’origen. Com sabeu, això passa molt sovint amb els trens que surten de Portbou”.