Societat

35a edició de la 080 Barcelona Fashion: projecció internacional i talent

080 Barcelona Fashion tanca la seva 35a edició reafirmant el seu compromís amb la internacionalització, un dels eixos clau per situar Barcelona i Catalunya com a referents en el món de la moda. Impulsada per la Generalitat a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Treball, la plataforma reforça la seva vocació transformadora, promovent el talent creatiu i establint sinergies amb la indústria. Actualment, el sector de la moda catalana compta amb més de 13.500 empreses, genera una facturació anual de 14.500 milions d’euros i ocupa més de 80.000 persones.

24 dissenyadors, dissenyadores i marques de moda

Al llarg de quatre dies, el recinte modernista de Sant Pau ha acollit les desfilades de 24 dissenyadores, dissenyadors i marques de moda: 404 Studio, AAA Studio, Acromatyx, Alvar Merino, Anel Yaos, Compte Spain, Custo Barcelona, Doblas, Dominnico, Eik? Ai, Eñaut, Ernesto Naranjo, Escorpion, Guillermo Justicia, Habey Club, Juan Vidal, Lola Casademunt by Maite, Maison Moonsieur, MANÉMANÉ, MaríaEscoté, Rubearth, Simorra, The Label Edition i Txell Miras.

Aquesta edició ha incrementat el nombre de marques que participen per primera vegada en la plataforma, atretes per la projecció internacional i valors de la plataforma. Així, marques emergents i nous talents han compartit espai amb firmes més consolidades, totes elles compromeses i conscienciades amb els valors de la 080 Barcelona Fashion.

Un 080 Barcelona Fashion en constant evolució

Aquesta edició d’abril, la 080 Barcelona Fashion ha comptat amb una nova imatge gràfica, Metamorfosi, reflectint la seva constant evolució. Una identitat que no sols vol representar la moda, sinó que també funciona com un agent de canvi en la percepció cultural, fomentant un diàleg continu entre la moda i les disciplines creatives afins. Un disseny creat per connectar emocionalment amb una audiència global, preparada per a testimoniar i participar en la reinvenció de la moda a Barcelona.

Més de 3.000 visitants a l’Open Area

La 35a edició de 080 Barcelona Fashion ha assolit xifres d’èxit, consolidant el seu abast global. Més de 3.000 visitants han pogut gaudir d’aquest espai obert i a l’aire lliure on poder veure les desfilades en streaming i viure una experiència única gaudint del millor street style.

Aquesta edició ha consolidat la plataforma com un dels aparadors d’interès més destacats del panorama internacional, atraient l’atenció de professionals de tot el món. Amb un total de 614 periodistes i creadors de continguts acreditats, entre els quals 136 provenen de diversos països internacionals. Durant les quatre jornades, s’han apropat a Barcelona públic procedent de països com Itàlia, França, Països Baixos, Regne Unit, així com des dels Estats Units. Aquestes xifres posen de manifest el creixent reconeixement de la plataforma com a referent del sector.

En l’àmbit digital, s’ha potenciat les visualitzacions a Instagram i YouTube en streaming, amb la creació de continguts estàtics i de vídeo, amb una cobertura de l’esdeveniment global, des de les desfilades fins al backstage.

Connexió entre moda i artesania

L’artesania ha estat molt present a totes les col·leccions, fusionant creativitat contemporània amb oficis tradicionals, oferint una mostra de la riquesa de les tècniques artesanals. Des de brodats al treball de la pell, les firmes han incorporat elements que reivindiquen els oficis artesanals, formant part de l’adn de les firmes.

Les col·leccions han presentat una gran varietat de complements i accessoris, com bosses, joieria i bijuteria maximalista; així com sabates, moltes de les sabates personalitzades per les marques per complementar els looks, posant en relleu aquesta connexió entre moda i artesania.

També l’upcycling ha estat present en diverses propostes, amb la recuperació de materials i teixits que s’han transformat en noves peces, promovent la sostenibilitat i la producció local. Una combinació de creativitat, tradició i consciència mediambiental que ha aportat un nou caràcter a les creacions.

Patrocinadors i col·laboradors de la 35 edició de 080 Barcelona Fashion

En aquesta edició, l’esdeveniment ha comptat amb el suport de 3 patrocinadors i 8 col·laboradors. Els patrocinadors són MAC Cosmetics (maquillatge oficial), Wella (perruqueria oficial), ME Barcelona (hotel oficial).

Pel que fa als col·laboradors, les marques que participen en aquesta edició són: Thuya Professional Line (manicura oficial), Rowenta (planxat e higienització oficial), La Roca Village (destí de moda oficial i experiència), Aquabona (aigua oficial), Cointreau (licor oficial), Coolifting (tractament oficial), La Dama (restaurant col·laborador) i Bastian Beach (restaurant col·laborador).

080 Barcelona Fashion: la setmana de la moda catalana

La 080 Barcelona Fashion és una plataforma creativa promoguda per la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Empresa i Treball i el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM). La seva prioritat és impulsar la transformació del sector de la moda catalana, tant a escala nacional com internacional, apostant per la innovació i la creativitat. A més, es presenta com a motor de canvi i conscienciació, promovent valors com la sostenibilitat, la circularitat i la diversitat. L’objectiu és crear un espai per al diàleg i la reflexió, on dissenyadors, dissenyadores i la indústria puguin explorar noves maneres d’expressar-se, consumir i interactuar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.