Societat

Hereu tanca el debat donant per fet el tramvia a la Diagonal

“Fa dos anys vaig dir que transformaria la Diagonal i que hi faria passar el tramvia”, avisa

L’alcalde de Bar­ce­lona, Jordi Hereu, no està gens còmode amb els dub­tes que s’han gene­rat des de diven­dres pas­sat sobre la presència del tram­via en el pro­jecte exe­cu­tiu que es pre­sen­tarà el juny del 2011, un any després que els ciu­ta­dans hagin deci­dit si cal refor­mar o no la gran avin­guda i, si és així, quina de les dues opci­ons (bule­vard o ram­bla) tri­om­fen en la con­sulta que es farà entre el 10 i el 16 de maig. Per això Hereu ha deci­dit tirar d’heme­ro­teca per rei­vin­di­car que ell no s’ha mogut des de fa dos anys en la rei­vin­di­cació de la trans­for­mació de la Dia­go­nal amb tram­via, sí o sí. “Fa dos anys vaig dir que trans­for­ma­ria la Dia­go­nal i que hi faria pas­sar el tram­via; la meva posició no ha can­viat en res”, va apun­tar.

Mal­grat que els dub­tes sobre la presència del tram­via es van expres­sar des del seu par­tit, sobre­tot per acon­ten­tar ERC –pot­ser la manera poc con­tun­dent va donar peu als equívocs–, Hereu va apro­fi­tar una reunió amb la pla­ta­forma Dia­go­nal per a Tot­hom, amb qui com­par­teix la idea del gran canvi de men­ta­li­tat per donar pri­o­ri­tat al trans­port públic per la gran avin­guda, per dei­xar les coses clares.

Con­trast de pro­pos­tes
Es dóna la cir­cumstància que les dues pro­pos­tes de l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona són, de fet, molt més radi­cals en l’expulsió del vehi­cle pri­vat que la pro­posta que ha fet la pla­ta­forma que agrupa la FAVB, CCOO, PTP, BACC o Eco­lo­gis­tes en Acció, la qual defen­sava dos car­rils late­rals per al trans­port pri­vat.

El por­ta­veu de la pla­ta­forma, Ricard Riol, va remar­car després de la tro­bada que la reforma de la Dia­go­nal “no és un des­vi­a­ment de trànsit sinó que com­porta tot un canvi modal per trans­por­tar més gent amb menys trànsit”. Riol, que diu­menge va ser un dels pri­mers que va visi­tar l’expo­sició sobre la reforma que s’ha mun­tat en una carpa als Jar­di­nets de Gràcia, no es va decan­tar per cap de les dues opci­ons que plan­teja l’Ajun­ta­ment, però va lliu­rar un mapa a l’alcalde que posa de mani­fest que “el que col·lapsa l’Eixam­ple és la falta de trans­port públic” i va recal­car la importància de con­nec­tar les dues xar­xes actu­als de tram­via, el Tram­baix i el Tram­besòs, per mul­ti­pli­car la poten­ci­a­li­tat d’aquest mitjà de trans­port.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.