Societat

Robatoris al Bicing

Els lladres manipulen els orificis on es fixen les bicicletes per poder treure els vehicles

El roba­tori de bici­cle­tes a la ciu­tat de Bar­ce­lona afecta també el Bicing. Els lla­dres mani­pu­len els ori­fi­cis de la barra on els usu­a­ris fixen els vehi­cles a les esta­ci­ons i després se’ls empor­ten, segons asse­gu­ren els Mos­sos d’Esqua­dra.

El sis­tema és prou sofis­ti­cat per no aixe­car sos­pi­tes entre els usu­a­ris. Els lla­dres han acon­se­guit que el llum de la barra d’anco­ratge es posi verd quan l’usu­ari hi deixa la bici­cleta, però sense que hi quedi ben fixada. Un cop marxa i la bici­cleta queda lliure, el lla­dre la sos­treu sense aixe­car sos­pi­tes.

Bar­ce­lona Ser­veis Muni­ci­pals (BSM), que ges­ti­ona el ser­vei, mini­mitza els roba­to­ris. “No tenim comp­ta­bi­lit­za­des les bici­cle­tes del ser­vei que han robat. Són unes dades amb les quals no tre­ba­llem habi­tu­al­ment, però podem dir que és un nom­bre irri­sori”, afirma un res­pon­sa­ble de BSM.

Sis­tema segur
Quan es va posar en marxa el Bicing a Bar­ce­lona al març, els res­pon­sa­bles van afir­mar que amb el nou sis­tema els ciclis­tes ja no hau­rien de patir per si els roba­ven la bici­cleta quan es des­pla­ces­sin amb aquest vehi­cle per la ciu­tat. El sis­tema d’anco­ratge del Bicing, asse­gu­ra­ven, era infal·lible perquè tenia un bon dis­po­si­tiu de segu­re­tat.

Mal­grat tot, alguns usu­a­ris del Bicing patei­xen les con­seqüències de les falla­des del sis­tema. Car­les Moreno, de 34 anys, veí de la Vila Olímpica, va optar pel Bicing per als seus des­plaçaments habi­tu­als per la ciu­tat. El 6 d’octu­bre la seva bici­cleta va que­dar mal fixada a l’estació Marina-Indústria (Eixam­ple) i des de lla­vors només ha tin­gut mal­de­caps. “Dies després algú es va endur per la força la bici­cleta que jo havia fet ser­vir. Encara que jo ja havia avi­sat de l’inci­dent amb la fixació, ara he de fer la denúncia a l’Ofi­cina d’Infor­mació del Bicing. No sé com s’aca­barà, al final. Temo que, si el cas no es resol bé, em cobrin els 150 euros amb què es pena­litza qui no torna el vehi­cle”, afirma Moreno.
El sis­tema de segu­re­tat del Bicing falla. Encara que sigui a tall d’anècdota, “es poden veure qua­tre bici­cle­tes del Bicing de Bar­ce­lona cir­cu­lant per Sant Sebastià”, afirma un cli­ent de la botiga Espai Bici.

No són les úniques. N’hi ha una de pin­tada que cir­cula per Man­resa, afirma un ciclista que viu a la capi­tal del Bages. I una altra que va per Bar­ce­lona per lliure. “L’he vist alguns cops lli­gada en apar­ca­ments con­ven­ci­o­nals i sense pin­tar, així passa més des­a­per­ce­buda”, asse­nyala aquest cli­ent.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.