La meta és la paciència

Trànsit demana als conductors que busquin horaris o itineraris alternatius per evitar les carreteres afectades pel pas del Tour

El repte del Tour no és nou pel SCT ni pels Mos­sos d'Esqua­dra, perquè estan acos­tu­mats a orga­nit­zar els traçats de la Volta a Cata­lu­nya i de la Vuelta. Però sí que té dues com­ple­xi­tats afe­gi­des. Una, la durada dels talls, que si a la Volta a Cata­lu­nya ron­den l'hora i mitja, al Tour s'allar­guen fins a les tres o qua­tre hores, perquè la cursa pròpia­ment dita ve pre­ce­dida d'una llarguíssima cara­vana –de 20 quilòmetres– de vehi­cles dels patro­ci­na­dors. I l'altra, que a l'hora de dis­se­nyar el recor­re­gut, i a diferència dels orga­nit­za­dors de la Volta, els del Tour «no es coor­di­nen amb ningú per veure quin traçat té menys afec­tació, sinó que escu­llen el que ells pre­fe­rei­xen i punt», expli­quen fonts dels Mos­sos d'Esqua­dra.

En qual­se­vol cas, els trams que Trànsit con­si­dera que dijous poden ser més con­flic­tius són el de la C-35 i la C-31 entre Lla­gos­tera i Platja d'Aro, que estarà tallat de les 10.30 a les 13.45 hores, apro­xi­ma­da­ment; i els de la C-35 entre Hos­tal­ric i Sant Celoni, entre Car­de­deu i Lli­nars del Vallès i entre Parets del Vallès i Gra­no­llers. Els dos pri­mers, tallats de les 12.30 a 16.00 hores, i l'últim, de les 13.30 a les 17.00 hores. Pel que fa a l'etapa de diven­dres, l'afec­tació més impor­tant s'espera a la C-55, entre Olesa i Monis­trol de Mont­ser­rat, i a la C-25, entre sant Joan de Vila­tor­rada i Man­resa, amb­dues talla­des de 10.00 a 14.00 hores, i a l'N-260, a la Seu d'Urgell, on s'inter­romprà el trànsit de les 13.30 a les 16.30 hores. Trànsit ofe­reix infor­mació deta­llada dels trams de la cursa i de les mesu­res alter­na­ti­ves al seu web (www.​gencat.​cat/​transit), al por­tal de la mobi­li­tat (www.​mobilitat.​net) o al telèfon d'infor­mació 012. Sobre el ter­reny, el des­ple­ga­ment infor­ma­tiu inclou 80 car­tells infor­ma­tius a peu de car­re­tera i 50 panells de mis­sat­ge­ria vari­a­ble. Trànsit des­ple­garà també 60 ope­ra­ris de senya­lit­zació divi­dits en 19 equips i farà un segui­ment aeri del dis­po­si­tiu amb dos helicòpters que trans­me­tran en temps real imat­ges al Cen­tre d'Infor­mació Viària de Cata­lu­nya (Civi­cat).

A tot això cal afe­gir el des­ple­ga­ment poli­cial. La mobi­li­tat la con­tro­la­ran 170 agents dels Mos­sos amb moto, que acom­pa­nya­ran la cara­vana publi­citària i els ciclis­tes i obri­ran i tan­ca­ran la comi­tiva. Un cen­te­nar més d'agents assu­mi­ran la segu­re­tat estàtica tant a les sor­ti­des i arri­ba­des com a les metes volants, les zones VIP i els trams de l'iti­ne­rari amb públic. El dis­po­si­tiu poli­cial el com­ple­ten els 370 mos­sos que tre­ba­lla­ran en coor­di­nació amb els poli­cies locals dels muni­ci­pis que tra­vessi la cursa per garan­tir la segu­re­tat en els trams urbans. El cost del des­ple­ga­ment no es podrà quan­ti­fi­car fins després que s'exe­cuti, segons va expli­car ahir el direc­tor del SCT, Josep Pérez Moya, que va adme­tre, però, que «ens està cos­tant molts diners». I com a exem­ple va par­lar dels més de 120.000 euros que cos­tarà només la senya­lit­zació. Pérez Moya va insis­tir que serà una bona inversió per la pro­jecció inter­na­ci­o­nal que el Tour pot donar a Cata­lu­nya i gene­rarà «un actiu pel país», la importància del qual «s'ha d'expli­car bé» als ciu­ta­dans perquè ho enten­guin i es reor­ga­nit­zin si és que resul­ten afec­tats pel pas de la cursa, per tal de «mini­mit­zar el seu impacte». Aquesta visió de país que es demana al ciu­tadà per jus­ti­fi­car la impor­tantíssima des­pesa pública i també el con­si­de­ra­ble tras­bals que supo­sarà per a molts con­duc­tors, i empre­ses, el pas del Tour, no es fa a tot­hom igual, segons sem­bla: quan se li va pre­gun­tar si s'havia dema­nat als con­ces­si­o­na­ris de les auto­pis­tes –que en sor­ti­ran bene­fi­ci­a­des en que­dar anul·lades durant hores diver­ses car­re­te­res– que estu­di­es­sin almenys un even­tual des­compte durant les hores de pas del Tour, Pérez Moya va fer l'orni: «Els hem infor­mat, igual que als ges­tors dels trans­ports públics i a la resta de sec­tors que puguin resul­tar afec­tats, però no ens per­toca a nosal­tres dema­nar això.»

k

Infor­mació deta­llada sobre les mesu­res que s'apli­ca­ran en els trams afec­tats, a www.​elpunt.​cat

Les CUP i Maulets volen boicotejar la cursa

ACN

Les Candidatures d'Unitat Popular (CUP) volen boicotejar el pas per la ciutat de Girona del Tour, dijous, amb diverses accions a les quals també s'afegiran els Maulets per «exhibir la identitat catalana», perquè l'Estat francès «històricament ha dut a terme una estricta política de negació de les realitats nacionals del seu territori», segons exposen les CUP en un comunicat, en què demanen que els veïns engalanin els balcons amb estelades per rebre «una prova carregada de simbolisme jacobí francès».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.