Societat

Turisme de F-1

La prova al Circuit Barcelona-Catalunya fa que s'omplin el 100% de les places hoteleres de la zona

Les poblacions més beneficiades per l'arribada dels turistes són Montmeló, Parets i Caldes de Montbui

El Gran Premi deixa mig milió d'euros al poble on hi ha el circuit

El gremi d'hostaleriaespera que es renovi el conveni perquè la prova continuï a Montmeló

El Gran Premi d'Espa­nya Pire­lli de fórmula 1 que es dis­puta al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya fins aquest diu­menge tindrà un impacte econòmic de 200 mili­ons d'euros. Això és, almenys, el que cal­cula el pre­si­dent del Con­sorci del Cir­cuit, Vicenç Agui­lera. De fet, aquest any s'espera que el Gran Premi con­gre­gui 100.000 espec­ta­dors, unes xifres lleu­ge­ra­ment supe­ri­ors a les de l'any pas­sat, en què la cursa va reu­nir 95.000 afi­ci­o­nats, 33.000 més que l'any 2012.

Igual que en la dar­rera edició, un 56% de les loca­li­tats venu­des les han com­prat estran­gers, i al cir­cuit l'orga­nit­zació pre­veu que el per­cen­tatge d'estran­gers pugi fins al vol­tant del 65%. “Tots aquests visi­tants s'allot­gen en hotels i cases, i això fa que l'ocu­pació de la zona esti­gui al 100% dies abans. En total, són unes 3.000 pla­ces hote­le­res. Una part les ocu­pen els equips de la F-1 que s'hi allot­gen durant els entre­na­ments”, ha expli­cat el pre­si­dent del Gremi d'Hos­ta­le­ria del Vallès Ori­en­tal, David Vázquez.

Algu­nes de les pobla­ci­ons que reben l'impacte directe del Gran Premi són Mont­meló, Gra­no­llers i Parets del Vallès, i fins i tot hi ha nom­bro­sos visi­tants que opten per Cal­des de Mont­bui. A banda dels pro­pi­e­ta­ris d'allot­ja­ments, els que ho apro­fi­ten per fer l'agost són els bars i res­tau­rants. Segons el regi­dor de Pro­moció Econòmica de l'Ajun­ta­ment de Mont­meló, Lluís Este­ban, “la majo­ria de bars dema­nen llicències per ampliar les ter­ras­ses i ofe­rei­xen menús espe­ci­als pel Gran Premi.” “Cal­cu­lem que aquest sec­tor recapta un total de 300.000 euros durant els tres dies”, explica. La quan­ti­tat de gent que para a Mont­meló depèn del temps i també del trans­port amb el qual viatgi. “Els que hi arri­ben amb el tren apro­fi­ten per que­dar-s'hi a dinar, per exem­ple, i els que vénen en cotxe nor­mal­ment van direc­ta­ment cap al cir­cuit”, diu Este­ban. El con­sis­tori ha detec­tat que molts dels estran­gers afi­ci­o­nats a la fórmula 1 opten pels paquets turístics que s'ofe­rei­xen des de Bar­ce­lona i que inclo­uen l'entrada al cir­cuit i allot­ja­ment en un hotel de la ciu­tat.

A Mont­meló, segons el mateix regi­dor, es recu­llen prop de mig milió d'euros que pro­ve­nen, entre d'altres, de l'apor­tació de 10.000 euros del Fórmula Cam­pus que orga­nitza la cadena de tele­visió Antena 3; dels 80.000 euros que pro­ve­nen de les llicències de les para­des de mar­xan­datge que s'ins­tal·len a la població, o de les llicències per engran­dir ter­ras­ses, que sumen uns 50.000 euros. A més, el Gran Premi dóna feina a 330 per­so­nes ins­cri­tes a la borsa de tre­ball de l'Ofi­cina de Pro­moció Econòmica de Mont­meló.

Per tots aquests avan­tat­ges que suposa per al Vallès Ori­en­tal, el pre­si­dent del gremi d'hos­ta­le­ria espera que es renovi el con­tracte perquè el premi es con­tinuï dis­pu­tant al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya un cop expiri la llicència l'any 2016. De fet, sem­bla que aquesta seria la intenció de la Gene­ra­li­tat. Tal com va dir durant l'acte de pre­sen­tació el pre­si­dent de l'exe­cu­tiu, Artur Mas, “la F-1 és impor­tantíssima per a Cata­lu­nya per tres raons. Una, perquè asso­cia el nos­tre país amb l'esport, un patri­moni que sem­pre ha fun­ci­o­nat. Dues, perquè la cele­bració d'una acti­vi­tat d'aquesta enver­ga­dura ajuda a la reac­ti­vació econòmica del país, i ter­cera, perquè ens situa al món”. En aquesta línia, i després de l'èxit de l'aposta de l'any pas­sat per anar a bus­car l'afi­ci­o­nat estran­ger fent valer la marca Bar­ce­lona, enguany s'han redo­blat esforços. “Hem aug­men­tat la presència en fires inter­na­ci­o­nals per inten­tar vin­cu­lar els ope­ra­dors turístics i les agències de turisme al nos­tre pro­jecte. Pot­ser en un any vénen 100 per­so­nes, però si en que­den con­ten­tes, l'any següent en vin­dran 200”, comen­tava el direc­tor espor­tiu del RACC, Aman Bar­full, durant la pre­sen­tació. Així, el cir­cuit ha estat pre­sent a totes les fires de turisme arreu del món, des de Rússia fins a Mèxic. L'any pas­sat l'apor­tació del públic estran­ger va per­me­tre cap­gi­rar de cop una pre­o­cu­pant tendència de dis­mi­nució de públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia