Vallès Oriental

Trens que trenquen vidres

L’Adif investiga si el trencament de vidres a l’estació de Montmeló té relació amb el pas de trens

L’Admi­nis­tra­dor d’Infra­es­truc­tu­res Fer­roviàries (Adif) inves­tiga les cau­ses que van pro­vo­car el tren­ca­ment d’unes por­tes de vidre de l’estació de Mont­meló.

Segons ha pogut saber EL 9 NOU, aquest inci­dent es va rela­ci­o­nar amb el cor­rent d’aire gene­rat per la coin­cidència de dos trens sense parada cir­cu­lant en sen­tit dife­rent a l’inte­rior del túnel de roda­lies.

Segons fons de l’Adif, diver­sos depar­ta­ments tècnics tre­ba­llen “en l’anàlisi de les cau­ses que van gene­rar el feno­men” i en “les mesu­res per evi­tar que es torni a pro­duir”.

L’inci­dent va pas­sar només un cop l’any pas­sat i a l’hora de fer la repa­ració es van dei­xar unes peti­tes ober­tu­res per faci­li­tar la sor­tida de l’aire remo­gut pel pas de trens de l’estació i reduir la pressió d’aquest sobre les parets i por­tes de vidre de l’edi­fici. Quan es van pro­duir, la pro­jecció d’ele­ments metàl·lics de les por­tes va cau­sar danys a un vehi­cle esta­ci­o­nat a l’apar­ca­ment pri­vat d’un edi­fici que hi ha a la banda oest.

Segons fonts de l’Adif, la infra­es­truc­tura del túnel d’ample con­ven­ci­o­nal està pre­pa­rada per a una velo­ci­tat màxima de 120 quilòmetres per hora. La velo­ci­tat real dels com­bois, però, és molt més baixa, espe­ci­al­ment la dels trens de roda­lies que s’hi atu­ren. Els que hi cir­cu­len més ràpid són els regi­o­nals que no hi tenen parada. Els trens de mer­ca­de­ries, que tam­poc s’atu­ren, hi pas­sen a velo­ci­tat clara­ment més baixa. La velo­ci­tat també pot estar con­di­ci­o­nada per l’hora del dia i per la con­gestió de la infra­es­truc­tura. El fet no pot tenir cap mena de relació amb el pas de trens d’alta velo­ci­tat perquè els dos túnels estan sepa­rats.

Fa uns dies, una per­sona que anava des­pis­tada va impac­tar con­tra una de les por­tes de la banda oest de l’estació i la va tor­nar a tren­car. Per tant, no té cap mena de relació amb el tren­ca­ment que es va pro­duir l’any pas­sat. Amb tot, l’Ajun­ta­ment s’ha posat en con­tacte amb l’Adif per dema­nar “una major senya­lit­zació” i que es posin ele­ments “per donar més visi­bi­li­tat a aques­tes por­tes”, ha expli­cat l’alcalde Antoni Guil.

La notícia com­pleta a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia